• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

MessageBox

• Onderwerp starter Onderwerp starter gbvdh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gbvdh

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Goedendag,

Ik heb een comobobox met een aantal waardes, aan de hand van de geselecteerde waarde moet een bepaalde actie worden uitgevoerd bij een druk op een knop. De code die ik daarvoor gebruikt is
Code:
If ComboBox1 = o Then
    Msg = "Selecteer een waarde"
    MsgBox Msg, , Geen waarde
End If

If ComboBox1 = "1H" Then
    Msg = "Heeft u de 1H applicator gebruikt" & Chr(13) & "Nee: selecteer de juiste applicator" & Chr(13) & "Ja: het bestand wordt opgeslagen"
    Answer = MsgBox(Msg, vbYesNo, "Applicator Keuze")

If Answer = vbYes Then
Etc. etc. etc.
    End If
Werkt prima zolang het antwoord van op de messagebox "yes" is als "no" wordt aangeklinkt wordt het hele programma afgesloten, er moet dus duidelijk nog iets komen van
Code:
    If Answer = vbNo Then
       Bla bla
    End If
Ik weet alleen niet wat er ipv bla bla moet komen te staan. Wat er moet gebeuren als "no" wordt aangeklikt is enkel en alleen dat de messagebox afgesloten moet worden en ik terug keer naar het userform. Het moet iets heel simpels zijn, maar ik kom er niet op/kan het niet vinden.

Barry

Das nog korter. :)

Code:
    If Answer = vbYes Then
              Etc. etc. etc.
     Else
                 End
    End If

Laatst bewerkt:
Exit sub werkt beter, want met End wordt welliswaar niet heel Excel afgesloten, zoals eerst wel was, maar wordt nog steeds VB afgesloten met Exit sub sluit alleen de messagebox.
Dank u

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan