• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

messageboxperikelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pander

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2014
Berichten
198
Beste allen,

Kunnen jullie mij uit de droom helpen of iets wat ik graag zou willen, wel of niet kan?

*In de bijlage zit een bestand met 3 tabbladen. Als ik dit document open dan zou ik graag een messagebox getoond willen hebben met de vraag: In welk stembureau zit je (o.i.d.)? Afhankelijk van de gemaakte keuze is het dan de bedoeling dat het juiste tabblad word getoond. (cel a1)

*Zodra er wordt gewisseld zou ik graag een messagebox getoond willen hebben met de vraag: je opent een tabblad van een ander stembureau. Is dit de bedoeling?. Bij 'nee' gebeurt er niks. bij 'ja': weet je het zeker? 'ja' resulteert dan in het tonen van het betreffende tabblad. bij 'nee' gebeurt er niks.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Gr,
P
Bekijk bijlage verkiezingen.xlsx
 
Laatst bewerkt:
Het is geen droom, het kan.
Ik maak wel een voorzetje.
 
wauw, dat is snel. Dat zou fantastisch zijn. Hoewel ik door dit forum telkens meer leer blijven bepaalde zaken toch lastig
 
Dit zou wel 'ns kunnen zijn wat je zoekt..

Al blijf ik dit soort interacties met de gebruiker overbodig vinden. Je staat het wél toe dát het gebeurt als de gebruiker met JA en JA antwoord. Waarom zou je dit dan vragen (en zélfs TWEE (!) keer)???
 

Bijlagen

  • verkiezingen.xlsm
    20,4 KB · Weergaven: 42
Laatst bewerkt:
hej Ginger,

Dankjewel voor je meedenken. De reden dat ik dat graag wil is dat de gebruiker zich (in dit geval) 2 keer kan bedenken alvorens te wisselen van tabblad. Het is de bedoeling dat er in de verschillende tabbladen gelijktijdig tellingen kunnen worden bijgehouden. Het is de bedoeling dat dit document op zo'n 70 stembureaus wordt gebruikt.
Het betreffende stembureau dient alleen in zijn eigen tabblad te blijven en nergens anders zijn gegevens in te vullen. Vandaar eigenlijk.

Jouw oplossing ziet er mooi uit. Ik ga trachten om dit toe te passen op mijn eigen document.

Dank voor je hulp.

Gr,
P
 
Ginger was sneller:D
Mijn bijdrage
 

Bijlagen

  • verkiezingen.xlsb
    19,1 KB · Weergaven: 45
oh ja: dit is ook mooi gast0660. En deze lijkt me (voor mij) zowaar beter toepasbaar als ginger zijn document. (no offence)
Ik ga er mee aan de slag. Prachtig.

Beiden hartelijk dank: top!

Gr,
P
 
Hoi P,
Dank voor de terugkoppeling.
Maar na het lezen van opmerking (70 stembureaus ....etc.).
Ik ben zo hard aan het meedenken (mijn honden zijn ervan beginnen janken:eek:), is het dan de bedoeling dat je een excelbestand met 70 tabbladen gaat maken, 70 maal gaat kopiëren en dan op 70 verschillende locaties gaat gebruiken. Waarom zijn dan alle 70 tabbladen zichtbaar voor iedereen. Werk je dan niet beter met een stemformulier (userform) zodat niemand in de tabbladen kan rommelen.en zo heb ik nog wel een paar bedenkingen. Ik denk dat er wel een handiger oplossing te verzinnen is.
 
Jankende honden, dat gaat niet de goeie kant op. ;-). Het zijn inderdaad 70 tabbladen maar ik had gedacht er een gedeeld document van te maken zodat er vanaf 70 verschillende locaties in kan worden gewerkt. Iedere locatie 'beheerd' zijn eigen tabblad. De kieslijsten komen er in te staan voor de verkiezingen. Door er een gedeeld document van te maken (met een totaalblad oid) kunnen alle stemmen per locatie makkelijk worden opgeteld. Ik houd mij aanbevolen voor ideeën en andere inzichten uiteraard.

Gr,
 
Ik persoonlijk zou met Access werken maar ik kan begrijpen dat er in heel veel gevallen voor excel wordt gekozen.
Uw idee om het document 70 maal te gaan delen, dan nog met VBA code erin, daar heb ik op het zachts gezegd een paar bedenkingen bij.
Ik ergens een ideetje in mijn achterhoofd die ik eens ga uitproberen. Het zou interessant zijn moest ik een vbtje hebben van een kieslijst (met Jan, Piet, Joris en Katrien gegevens)
dan heb ik een basis om iets in elkaar te knutselen.
 
Hoi dotchie,

ik waardeer je coöperatieve houding zeer. Fijn!

In de bijlage zit een bestand waar in het eerste tabblad(vooralsnog) alle kieslijsten staan. (zowel eerste als 2de telling(dat wijst zich vanzelf)). Het baart mij enigszins zorgen dat een veel meer ervaren excel gebruiker meerdere bedenkingen heeft maar zie je gebruiksvriendelijke 'knutsel' ideeën graag tegemoet.

Ginger, inderdaad. Dat maakt het lastig. Locaties hebben geen internet maar zijn via een gesloten netwerk met elkaar verbonden.

Gr,
Bekijk bijlage Verkiezingenv2.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan