Messages via Whatsapp snel versturen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lutz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Lutz

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 jan 2001
Wij gebruiken whatsapp via WLAN. Wat alleen opvalt is dat het tussen 7 en 9 minuten duurt totdat het versturde bericht bij de ontvanger aankomt.
Wij gebruiken Sony Ericsson Xperia telefoon in verschillende smaken, maar allemaal met een Android 4.0.x versie.

Ik heb het naar een half uur wachten nog een keer getest, en ineens duurt het verzenden maar 1 minuut. Is er soms file bij whatsapp?

Er is een verschil tussen het bericht versturen en het bericht ontvangen. Wanneer je je wifi aan hebt en je verzend een bericht dan zie je bij dat bericht een vinkje zodra het verzenden klaar is. In je eerste post heb je het er over dat het lang duurt voordat het ontvangen is. Zodra het bericht bij de ontvanger is zie jij een tweede vinkje. Dat wil nog niet zeggen dat het bericht ook al geopend is, het is alleen aangekomen.

Testje; 2 telefoons bij elkaar. Beide met wifi aan. Stuur een berichtje en kijk hoe lang het duurt voordat je het eerste vinkje ziet en hoelang het duurt voordat je het tweede vinkje ziet.

dat het tussen 7 en 9 minuten duurt totdat het versturde bericht bij de ontvanger aankomt.
Heeft de ontvanger op dat moment wifi aan...?

Ja, standaard staat wifi aan. De telefoontijd heb ik vandaag nog gecontrolleerd.

Ik heb vergeleken de verzendtijd (volgens het versturende telefoon) met de ontvangsttijd (volgens het ontvangende telefoon). Bij de test heb ik zelf twee telefoons naast elkaar gelegt op de twee uithoeken van de tafel...

:thumb: Nu weer de vraag; hoe lang duurt het tot het eerste vinkje op de versturende telefoon en hoe lang duurt het tot het tweede vinkje op de versturende telefoon...?

Vinkjes heb ik nog nooit gezien. Er komt alleen een mededeling, dat versturd is met datum en tijd erbij. Nu zit er maar een minuut tussen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan