Messenger - Firewall?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freya

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2002
Berichten
34
Hello,

Hopelijk zit ik hier goe!
Vraagje..In Norton Security kan ik Messenger 6 niet configureren om de eenvoudige reden dat er niks geactiveerd kan worden! Het zou moeten aan mijn instellingen liggen denk ik ..
Op dit eigenste ogenblik heb ik momenteel verbinding met NET.Messenger Service via een directe verbinding.
(Geen Firewall) Inderdaad , mijn firewall komt er precies niet aan te pas! Ik heb Messenger al "Hersteld" Iemand enig idee? Thanks ! P.S Ik werk met WIN.98 Freya.
 
Uit de Help van mijn NIS 2003:

"Scannen op programma's met internettoegang is de snelste manier om de Persoonlijke firewall te configureren. Norton Internet Security scant in dit geval uw computer op programma's die worden herkend en doet een suggestie voor de meest geschikte instellingen voor elk programma.

U kunt de computer scannen op programma's met internettoegang vanuit de Beveiligingscentrale of Security Monitor.

Zo scant u op programma's met internettoegang vanuit de Beveiligingscentrale:
Open Norton Internet Security.
Dubbelklik in de Beveiligingscentrale op Persoonlijke firewall.
Klik in het dialoogvenster Persoonlijke firewall op het tabblad Programmacontrole op Programmascanner.
Selecteer de schijf of schijven op uw computer die u wilt scannen.
Klik op OK.
Voer in het venster Programmascanner een van de onderstaande handelingen uit:
Controleren op programma's die u wilt toevoegen aan de lijst van Programmacontrole.
Als u alle programma's met internettoegang tegelijk wilt toevoegen, klikt u op Alles controleren.
Klik op Voltooien.
Klik op OK.
Zo scant u op programma's met internettoegang vanuit Security Monitor:
Open Norton Internet Security.
Kies in Security Monitor in het menu Selecteer een taak de optie Programmascanner.
Selecteer de schijf of schijven op uw computer die u wilt scannen.
Klik op OK.
Voer in het venster Programmascanner een van de onderstaande handelingen uit:
Controleren op programma's die u wilt toevoegen aan de lijst van Programmacontrole.
Als u alle programma's met internettoegang tegelijk wilt toevoegen, klikt u op Alles controleren. Klik op Voltooien."

In de Help van de NIS (rechtsklik op 't wereldbolletje rechtsonder in het systeemvak, kies bovenaan Norton Internet Security, vervolgens op Help klikken) kan je verdere gegevens vinden als je in Index Programmacontrole intikt. Best wel duidelijke uitleg.
 
Messenger 6,01-firewall

Hello Gezina

Het probleem zit hem bijkbaar niet in Internet Security van Norton maar in Norton Antivirus. Het is trouwens daar dat ik het niet kan configureren!
Ik heb dus Messenger 6,01 geinstalleerd, het is verandert van verbinding..nu staat er
"Je bent verbonden met het Internet via een niet VPnP firewall."

Zolang ik geen oplossing vind kan ik Messenger alleen gebruiken voor de basis handelingen, geen bestanden versturen en zo.. Groetjes Freya.
 
Dan moet ik helaas afhaken, ik gebruik zelf geen Messenger. Dat weten anderen vast wel, ff wachten dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan