messenger verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

eviken

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2011
hallo ,

ik zit al eventjes met het probleem bij messenger .
ik log aan en dat loopt een tijdje goed , dan opeens valt de verbinding weg . soms doet het zelfs ook mijn internet verbinding weg vallen , maar soms ook niet . alls internet wegvalt komt vanzelf weer goed na effe wachten .
maar het is ontzettend irritant als ik aan het chatten ben en constant de verbinding gaat wegvallen . ik heb al een alternatief geprobeerd trillian maar daar had ik het ook

ik heb tijdje geleden is opnieuw geinstalled en kwam nadien terug

ik heb een logboekje laten maken en daar komt een error in weet iemand aub wat het probleem ??? :confused:

14:07:03.81] 10b8 ObjectStore.dll: Zone_ObjectStore CNameGen::ParseName failed to get msnobj node for >$$Default$$< with error 0x1
[14:07:03.81] 10b8 ObjectStore.dll: Zone_ObjectStore objectstoreelement.cpp:374 ERROR:"" failed with 0x83000004. Failed to parse ObjectStore name: $

ik heb al eens gegoogelt maar ik vind er niet echt veel over help pls

Hallo Eviken. Dit al geprobeerd.

1. Open Windows Taakbeheer en open het tabblad 'Processen' en zoek 'msnmsgr.exe' en beëindig dit proces. Start nu Windows Live Messenger opnieuw op.

Of

2. Her-installeer Windows Live Messenger.

ja die heb ik beide al geprobeert . paar weken geleden een herinstall gedaan en het probleem komt gewoon na een tijdje terug

En deze.
Ha naar de internetopties, tabblad geavanceerd, vink SSL 2.0 en ook SSL 3.0 aan (SSL=Secure Sockets Layer). Noteer even wat je doet en hoe het stond. Of staan die al aan.

Kijk dan nog eens.

ik werk met mozilla , heb is gekeken een optie ssl 2.0 vind ik daar niet wel de ssl3.0 die is aangevinkt daarnaast staat tls 1.0 aangevinkt

Oke Mozilla zegje. Probeer eens de messenger in een andere browser die ook heel erg stabiel is (zijn) bijv met google chrome en of safari. Ja om te proberen kan nooit kwaad. Bevallen ze niet dan kun je via configuratiescherm, programma's en onderdelen gewoon weer verwijderen. Welllicht is dat een oplossing als het vaak niet lukt met messenger.

heb de msn erafgesmeten en aMSN erop gezet .
amsn is duidelijker stabieler voor mij , ik heb wel nog is uitval gehad gisteren maar het gebeurt allesinds minder courant dan bij msn . ik ga gewoon die amsn blijven gebruiken en hopen dat het zo blijft verder aanhouden . ben wel nog content met amsn : lijkt goed op de gewone msn en je hebt webcam optie wat je bij vele alternatieven niet in de free versies hebt . het is niet een gehele oplossing maar het werkt allesinds beter .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan