Met één klik Windows automatisch afsluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

lightning

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2001
Berichten
293
Op mijn vorige WinXP prof had ik een link op de desktop waarmee ik automatisch windows kon afsluiten. Die link had het commando C:\Windows\rundll.exe user.exe,exitwindows. Nu lukt dat niet meer. Ik heb wat zitten zoeken op het forum naar een oplossing, maar vind niets. Iemand een idee hoe je met één klik op het bureaublad je computer kunt uitzetten ? Of lukt dat niet meer door SP2 ?
 
rechts klkikken op bureablad,nieuw,snelkoppeling.
type de volgende opdracht:Shutdown –s –t 0

en klik op volgende.
geef een naam en klik op voltooien
denk om de spaties
 
Het wil nog niet lukken. Er wordt steeds het volgende commando aangemaakt C:\WINDOWS\system32\Shutdown.exe –s –t 0

Shutdown zonder de extensie .exe, zoals jij voorstelt, wil ie niet aanmaken.
 
Goldfinger, bij mij werkt het wel. Nu ben ik nieuwsgierig naar de meegegeven opties -s en -t. Kan jij me daar over inlichten?
BVD
Joop
 
Bij mij werkte die de eerste keer niet, maar toen heb ik daarna een nieuwe gemaakt en toen werkte het wel:confused:. Ik vraag me nu alleen af of er ook één is voor het opnieuw opstarten van de computer.
 
Nu pas lukt het bij mij ook. Het heeft te maken met het - teken.

Nu staat er dit en het werkt C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe -s -t 0

En eerst stond er dit en dat werkt niet C:\WINDOWS\system32\Shutdown.exe –s –t 0

Of nog anders gezegd : kopiëren en plakken van het commando lukte bij mij niet. Het zelf intikken van het commando wel. Heeft dus iets met lettertypes te maken, denk ik.
 
Dat zou goed het probleem kunnen zijn want ik had hem uit *dit* topic gekopiert en dat ging wel goed.
 
Nog een bijkomende vraag : zou je met een soortgelijke snelkoppeling ook andere computers in het netwerk vanop je eigen desktop kunnen sluiten ?
 
Geplaatst door jepewe
Goldfinger, bij mij werkt het wel. Nu ben ik nieuwsgierig naar de meegegeven opties -s en -t. Kan jij me daar over inlichten?
BVD
Joop


de t staat voor de tijd.
we hebben nul in gevuld dus de pc sluit gelijk af.
vul je -t 20 in sluit de pc over 20 seconde af
je heb dan 20 seconde de tijd om je te bedenken
 
Utilities, kijk ff in de bijlage. Een klein programmaatje voor elke functie qua afsluiten/afmelden/herstarten/hiberneren/afmelden enz...
de _F staat voor forced = alle programma's worden zonder pardon afgesloten.
Klik er geen aan zonder te weten wat ze zijn of je bent je windows al aan het afsluiten.
Het txt-bestandje bevat de uitleg.

Groeten, James
 

Bijlagen

  • utilities.zip
    13,6 KB · Weergaven: 37
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan