• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met 1 Commandbutton 6 macroknoppen beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerardn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Halllo
Mijn vraag = is het mogelijk om met 1 commandbutton waar een macro aan vast bv:

Code:
Private Sub cmdOk_Click()
Dim sInvoer As String
Dim sWw As String
sWw = "wachtwoord"
sInvoer = txtPW.Value
If sInvoer <> sWw Then
  MsgBox ("    Geen toegang !")
Exit Sub
End Sub

Meerdere marcoknoppen te beveiliingen ?:rolleyes:
Bijv: Ik heb 6 Macroknoppen op een sheet die mogen niet "geactiveerd worden' voordat het wachtwoord in getypt wordt ?

Ik heb diversen dingen geprobeerd maar helaas ,het lukt me niet !

Laatst bewerkt door een moderator:
Maak een module (Invoegen > Module) waarin je in het algemeen de code schrijft voor het beveiligen. Stel dat die macro de naam heeft Beveiligen.

In het Click event van elk van de 6 buttons schrijf je dan Beveiligen.

Op het moment dat er dan op een knop geklikt wordt, wordt de macro Beveiligen uitgevoerd.

Wigi

Hoi Wigi

Ik ga het meteen even uitproberen,bedankt voor je info.:thumb:
Je krijgt reactie van me als het voor elkaar is

Hoi Wigi

Euhm,ik denk dat ik het niet helemaal goed omschreven heb.
Wat ik graag wil is :
Met 1 button knop de 6 andere buttonknoppen zeg maar tegelijk als het ware "vrij' geven.

Dus nog even voor de duidlijkheid:
de 6 knoppen mogen niet actief zijn ,maar pas als het wachtwoord is in getypt dan worden alle 6 knoppen actief:

Code:
Private Sub cmdOk_Click()  =>  [COLOR="red"](1 knop[/COLOR])
Dim sInvoer As String
Dim sWw As String
sWw = "wachtwoord"
sInvoer = txtPW.Value
If sInvoer <> sWw Then
[COLOR="Red"]Hier worden alle 6 knoppen actief[/COLOR]
  MsgBox ("    Geen toegang !")
Exit Sub
End Sub

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke knoppen gebruik je? Die van de werkbalk Formulieren of die van de werkbalk Visual Basic?

Gerardn, En op welk moment worden die knoppen dan weer gelocked?

Groet, Leo

Gerardn, Ik heb je beveiliging op de 6 grote knoppen ingezet dmv deze code (staat ook in de sheet)
Code:
Sub BezettingslijstKnoppen()
'de 6 grote knoppen op de sheet Bezettingslijst

If Range("rngKnopActief").Value = False Then
        If Application.InputBox("Geef het password...", "Password!", "password", , , , , 2) = "gerardn" Then
            Range("rngKnopActief").Value = True
        Else:
            MsgBox "Geen gebruik van de knoppen mogelijk!", vbOKOnly, "Helaas..."
            Exit Sub
        End If
    End If

Select Case ActiveSheet.Shapes(Application.Caller).Name
                  'knopnaam    'Macro               'knoptekst
        Case Is = "cmdBezLijst1" 'Aanpassen_Lay_out   'Aanpassen_Lay_Out.
            Aanpassen_Lay_out
        Case Is = "cmdBezLijst2" 'Bezet21             'Vakantie 2008
            Bezet21
        Case Is = "cmdBezLijst3" 'Overzkennis         'Personele Bezetting.
            Overzkennis
        Case Is = "cmdBezLijst4" 'Bezet22             'Vuilwerk
            Bezet22
        Case Is = "cmdBezLijst5" 'Inv_evbv            'Invulblad EV BV
            Inv_evbv
        Case Is = "cmdBezLijst6" 'Bezet23             'Telefoon&adreslijst
            Bezet23
    End Select

End Sub
Ik heb zoveel mogelijk je eigen 'structuur' intact gelaten. Toch moet je 'ns kijken hoe ik nu 6 buttons in 1 macro zet.:rolleyes: Al die aparte 'subjes' voor al die knoppen is dus echt niet nodig!
Om dit te laten werken, staat er op de sheet 'bezettingslijsten' een benoemde range, te weten: rngKnopActief. Deze heeft de waarde 'false' als het workbook gesloten (en dus ook geopend) wordt. Om te voorkomen dat gebruikers er bij kunnen komen heb ik een scrollarea op die sheet gezet. Bij het correcte password (gerardn) wordt de waarde op TRUE gezet en kan je gewoon verder werken met de knoppen totdat je het workbook sluit. Het is uiteraard géén perfecte beveiliging, maar wellicht voor het doel goed genoeg.
Kijk maar of je hier wijs uit kunt worden of geef anders een gil...:D

Groet, Leo

EDIT: Wat ik me eigenlijk nu pas bedenk.... Waarom zoveel moeite doen om de gebruiker ervan te weerhouden om de knoppen te gebruiken, terwijl hij/zij zo de sheettab kan aanklikken en alsnog de sheet openen????

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Gerardn, ik heb je hier gevraagd om e.e.a. door te lezen. Ik wil je toch adviseren om dat even aandachtig door te nemen. Je blijft namelijk codes plaatsen zonder deze tussen de code tags te plaatsen. Dit is voor de helpers niet prettig om zo'n code door te nemen. Dus spreken we hierbij af dat wanneer het weer gebeurt, ik je topic sluit.

Enkele voorbeelden;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=319805
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=319829
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=324588

Laatst bewerkt:
Tnv Huijb

Hoi Huijb
Ik ben me van geen kwaad bewust, vooral omdat zeer veel baat bij deze goeie site heb!:thumb:
Euhm,je bedoelt dat ik geen codes mag plaatsen in deze ruimte ?
bedoel je dan dat ik ze moet zippen ofzo en dan moet toevoegen ?:confused:

Vr.gr.
Gerard

Tnv Ginger

He Ginger

Onwijs bedankt voor je reactie:D
Je antwoord op je edit: dat is mijn volgende stap,ik ben nog even aan het puzzelen geweest want je ziet vaak van die scheet waar in een werkbalk alleen nog staat :
bv Opslaan, beeld,Help.
maar wat ik alleen vooral elkaar krijg is dat een hoop dingen inderdaad weg zijn maar zodra mijn collega op dezelfde computer dan een bestand van Exel opend daar ook de functie zijn verdwenen ,en zodra hij deze functie weer activeerd ik weer bij het begin ben!
kan je mij iets in die richting te hulp schieten ?.

gr.Gerard

Hoi Huijb
Ik ben me van geen kwaad bewust, vooral omdat zeer veel baat bij deze goeie site heb!:thumb:
Euhm,je bedoelt dat ik geen codes mag plaatsen in deze ruimte ?
bedoel je dan dat ik ze moet zippen ofzo en dan moet toevoegen ?:confused:

Vr.gr.
Gerard
Als je leest waarna ik verwijs. Daar staat als je een code plaatst doe dat tussen de code tags, die helpt de helpers de code makkelijker te lezen en zij zijn toch degene die helpen. ;) Als je een code wil plaatsen klik dan op het # en wat dan verschijnt, daartussen plaats je je code. Ik hoop dat ik e.e.a. verduidelijkt heb voor je.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan