• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met 1 enkele invoer meerdere gevens tonen in planning.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronsom

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Goedemiddag allemaal,

Ik ben een planning aan het maken in Excel. In de bijlage zien jullie 2 tabbladen. 1 geeft de vaste gegevens per medewerker weer. Het andere in de planning waar ik de gegevens van de medewerkers ingevuld wil zien.
Mijn idee is om in op het tabblad planning in kolom A met medewerkersnr in te vullen en dan met de functie Vertikaal zoeken de naam van de medewerker in kolom B te zetten. Dat lukt allemaal prima.
Wat niet lukt is de rest van de gegevens van de medewerker in de planning te krijgen.
In het voorbeeld heb ik dit handmatig gedaan.
Wat ik graag zou willen is dat wanneer ik het medewerkersnr in tabblad planning invul gelijk alle andere gegevens van deze medewerker als waarde in het tabblad planning terecht komen.
Dat zal dan in mijn beleving met VBA moeten en dat ben ik niet machtig.

Misschien kan iemand mij ermee helpen.
Bij voorbaat dank.

Groet Ronsom

Bijlagen

Nee hoor daar komt geen VBA aan te pas.. (zoals je het voorbeeld nu hebt opgezet)
een paar kleine aanpassingen in jou formule is voldoende
een paar dollartekentjes om kolom en/of rijen vast te zetten en cijfer 2 voor de kolom vervangen door een formule kolom() voor een opvolgend kolomnr.

Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A2;'Medewerkers tabel'!$A$1:$I$7;KOLOM();0);"")

Hallo Roel,

Bedankt voor je reactie, daar kan ik wel iets mee. Het enige wat er nog aan ontbreekt is dat de gegevens die ik ophaal met de formule graag in het tabblad planning als waarde moeten worden weggeschreven.
Is hier ook nog een mogelijkheid voor?

Groet,

Ronsom

Waarom wil je op twee tabbladen dezelfde gegevens? Is het voorbeeld wel compleet? Normaal staat er in een (jaar)planning een datum of een weeknummer dus wat is doel?

VenA,

Hartelijk bedankt voor je reactie.

Ik begrijp dat je denkt dat op de 2 tabbladen hetzelfde staat, maar in de praktijk is dit niet zo.
Ik wil het gaan gebruiken om een weekplanning te maken. Datum of jaar is allemaal niet belangrijk.
Op het 1e tabblad wil ik vaste werkplekken en vaste vrije dagen van de medewerkers invullen.
Op het andere tabblad wil ik daarmee kunnen schuiven.

De reden dat ik het als waarde wil wegschrijven is dat ik in het 2e tabblad ook andere dingen handmatig wil toevoegen.
Als er formules in de cellen staan kan ik dit niet doen.

Vriendelijke groet,

Ronsom

Dan maak je toch een kopie van het eerste tabblad en plak je dit als waarde in het tweede?

VenA, als dat is wat ik wilde had het forum niet om hulp gevraagd.
Bedankt voor je reactie

Volgens mij doet deze code wat je vraagt

Tik in kolom A van blad planning het personeelsnummer en in de andere kolommen verschijnen de gegevens van die werknemer

Bijlagen

Hallo Roel,

Helemaal top, precies wat ik bedoelde. Nu kan ik verder met mijn 'project'.
Nogmaals bedankt voor je tijd.

Groet,

Ronsom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan