• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met 2 pc's een bestand Excel 365 bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Heb op een pc een Excel 365 bestand.
Hoe kan ik dat bewerken via Onedrive vanuit de andere pc?? heb al een koppeling gekopieerd.
Moet daarvoor op die andere ook Office 365 worden geïnstalleerd; of Office Online?? of kan ik een online versie van Excel gebruiken (zoals bij b.v. Google Sheets).
Waar kan ik bovengenoemde koppeling plakken??

Door OneDrive ook op de andere pc te gebruiken. OneDrive is een cloud, dus wat je daar opslaat is vanaf elke computer (waarop OneDrive staat, inc. smartphones met de app) te benaderen.
Wat het programma op die andere computer betreft : als het maar een programma is dat overweg kan met Excel bestanden.
Lees het e.e.a. even rustig door : Klik

Laatst bewerkt:
Excel is niet nodig, gewoon via een browser naar OneDrive.com gaan. Ieder apparaat met een goede browser kan je daarvoor gebruiken. Maar niet alle Excel bestanden zijn online bewerkbaar en niet alle functionaliteit is er beschikbaar.

Als je Excel desktop wilt gebruiken voor het bewerken is het misschien handig de OneDrive app te installeren, die maakt een OneDrive folder aan die automatisch synchroniseert met je online OneDrive bestanden.

heb al een koppeling gekopieerd.
Deze opmerking begrijp ik niet helemaal; koppeling?
Als jij Onedrive op de 2 machines hebt staan en je bewaart het bestand in Onedrive, dan is dat automatisch op de andere machine te zien.
Kun je toelichten wat je met 'koppeling' precies bedoelt?

@gast0225
Zie bijlage voor de koppeling.
Die wil ik op de andere pc ergens plakken; in een tweede Excel 365??

Bijlagen

• Schermafdruk 2016-05-10 12.00.30.jpg
    Schermafdruk 2016-05-10 12.00.30.jpg
    101,9 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Op het moment dat je het bestand in OneDrive opslaat, is het binnen enkele seconden op een willekeurige andere pc te zien, zoals in bericht 2 te lezen is.

Op het moment dat je het bestand in OneDrive opslaat, is het binnen enkele seconden op een willekeurige andere pc te zien, zoals in bericht 2 te lezen is.
Dat begrijp ik inmiddels.
Als ik het bestand aanklik start eerst Excel Online op en daarna krijg ik de melding in de bijlage?

Bijlagen

• Schermafdruk 2016-05-10 14.17.00.png
    Schermafdruk 2016-05-10 14.17.00.png
    96 KB · Weergaven: 68
Dat begrijp ik inmiddels.
Als ik het bestand aanklik (terwijl op de 1e pc aan het bestand wordt gewerkt) start eerst Excel Online op en daarna krijg ik de melding in de bijlage?

Even het bestand op machine 1 sluiten? Daarnaast : waarom benader je het document in je browser? Ga naar de Windows verkenner en open OneDrive. Daar zie je het bestand.

Laatst bewerkt:
Of open het bestand op BEIDE computers in de browser in on-line Excel, dan krijg je die melding als het goed is niet.

...waarom benader je het document in je browser? Ga naar de Windows verkenner en open OneDrive. Daar zie je het bestand.
Ik kan het bestand openen in het programma (in casu Excel 365).
Als ik het pictogram in de Verkenner aanklik, krijg ik de melding in de bijlage??

Bijlagen

• Schermafdruk 2016-05-11 07.40.44.png
    Schermafdruk 2016-05-11 07.40.44.png
    10,2 KB · Weergaven: 89
Laatst bewerkt:
Hi Q,
Dank voor je reactie.
Ter info:
heb op beide pc's One drive, Office 2007 en Office 365.
De in mijn vorige post groene melding krijg ik, als ik in de Verkenner op het bestand klik en het te kiezen programma (bijlage) niet tevoren 'Excel 2016' heb ingesteld.
Waarom er 'component' achter 'Office 2007' staat, weet ik niet; m.i. niet relevant.
Al dan niet ten overvloede: zie b.v. hier voor het verschil tussen Office 365 en Office 1006.

Bijlagen

• Schermafdruk 2016-05-15 06.43.08.png
    Schermafdruk 2016-05-15 06.43.08.png
    5,7 KB · Weergaven: 34
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan