• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met achtergrondkleur optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Meent

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 nov 2007
Mijn vraag aan de experts is of het mogelijk is om met behulp van de achtergrond kleuren een rij op te tellen. Dus als voorbeeld 2 cellen zijn rood en 1 cel is groen en hier staan getallen in vermeld. Nou wil ik graag weten hoeveel de waardes van de rode cellen in totaal zijn. Is dit met een formule mogelijk en zoja, welke?

Ik heb een bestandje bijgevoegd ter verduidelijking.

Alvast bedankt voor de moeite!

Met vriendelijke Groet,

Meent

Bijlagen

Dankjewel Wiggi voor je supersnelle reactie, maar dan is mijn tweede vraag hoe ziet deze formule er in de Nederlandse versie van Excel uit?

Nogmaals alvast bedankt!

Dat zijn "custom functions", zelf geprogrammeerde functies, aangezien optellen per kleur niet standaard gaat in Excel (vóór Excel 12 toch niet).

Je plakt de code van de functie(s) die je nodig hebt in een module in VBA.

Doe Alt-F11, dan Invoegen > Module.

Vervolgens gebruik je je functie in Excel cellen met de juiste argumenten.

Bv. in A1:

=SumColor(B4:B18;C1)

Wigi

Beste Wigi,

weet je zeker dat dit juiste manier is want ik krijg het niet voor elkaar!?? Volg jou instructies precies op maar hij doet het gewoon niet? Is het misschien mogelijk dat je mij een voorbeeld toestuurd waar het werkt?

MvG,

Meent

weet je zeker dat dit juiste manier is want ik krijg het niet voor elkaar!?? Volg jou instructies precies op maar hij doet het gewoon niet? Is het misschien mogelijk dat je mij een voorbeeld toestuurd waar het werkt?

Is de code op de juiste plaats geplakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan