Met ajax gegenereerde dropdown onthouden in php bij error terugplaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

thapriest

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
Is dit mogelijk?

Ik genereer aan de hand van keuzes in een dropdown met AJAX nieuwe dropdowns.

Is het mogelijk om bij verkeerde invoer elders op het formulier, deze dropdowns toch te onthouden?

Ze worden natuurlijk getriggerd op een onChange event, en wanneer je een $_POST, wordt ie(volgens mij) niet getriggerd.

Wie o wie heeft er n idee?

Laatst bewerkt:
Met Javascript cookies wegschrijven, en deze vervolgens met php weer controleren.. lijkt mij moeten kunnen.

Of je kunt met AJAX een php pagina aanroepen, die een sessie wegschrijft. Deze sessie kun je vervolgens ook uitlezen met php

Laatst bewerkt:
Formuliercontrole in JS bouwen?

Formuliercontrole in JS bouwen?
Met Javascript cookies wegschrijven, en deze vervolgens met php weer controleren..

Ik was al bang voor zo'n antwoord, de pest is, van JS heb ik geen kaas gegeten, en de ajax requests heb ik gemaakt met hulp van tutorials op w3c.
Ik dacht dat het alleen in php ook mogelijk zou zijn..

Ik ben inmiddels wel zo ver dat bij de eerste aanroep wel onthouden wordt dat er een dropdown is(maar dan niet op de geselecteerde waarde).

Dit doe ik met een body onload in de error aanroep.daar roep ik de betreffende AJAX functie aan, die voer ik dan een $_POST variabele.

ik dacht het dan met php zo te kunnen, maar dat werkt dus niet:(:

PHP:
while($record = mysql_fetch_assoc($result))
{
$selected = '';

if(isset($_POST['voorkeur']) &&   $_POST['voorkeur']==$record['id'] ){
   $selected = ' selected="selected"';
   }
   $hallo .='<option value="'.$record['id'].'" '.$selected.'>'.$record['naam'].'</option>';

}

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan