mschrijver
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 apr 2011
- Berichten
- 40
Goedemorgen,
Voor bij ons in het laboratorium heb ik een Excelblad gemaakt voor het uitvoeren van een proef genaamd korrelverdeling.
Het Excelblad bestaat uit 4 tabbladen;
1. ZeefSelectie --> Hier heeft de gebruiker de mogelijkheid om aan te geven welke zeven hij/zij gaat gebruiken tijdens het uitvoeren van de proef.
2. ZeefAnalyse --> Het rekenblad waar de gebruiker alle verkregen data tijdens het uitvoeren van de proef invoert en aan de hand daarvan worden er resultaten berekend.
3. Rapport --> Rapportage die uiteindelijk naar onze klant zal worden gestuurd
4. Logboek --> Hierin worden alle wijzigingen die door de gebruiker worden toegepast opgeslagen.
Mijn vraag:
In het tabblad Zeefanalyse heeft de gebruiker de mogelijk heid om per monster de proef uit te voeren. Echter, wil ik op het rapportabele blad (Tabblad Rapport) de resultaten van 4 monsters kunnen presenteren.
Nu kan ik natuurlijk beide bladen (Zeefselectie en Zeefanalyse) 3x kopieren en plakken maar dat is niet echt bevorderlijk voor de gebruiksvriendelijkheid van het Excelblad.
Vandaar de volgende vraag:
Op tabblad ZeefAnalyse worden er in de cellen F48:F71 resultaten berekend. Deze worden ook op het rapport gepresenteerd.
Is het mogelijk om de waarden van deze cellen (door middel van een command button) elders onder te brengen (variabelen?), alle invoervelden leeg te maken en de gebruiker de mogelijkheid te geven om aan het tweedemonster te beginnen, die resultaten weer op te slaan, en vervolgens naar het 3e monster etc....?
Heb hier al een beetje mee zitten stoeien, maar echt tot een goede oplossing ben ik niet gekomen.
Ik wil u alvast bedanken voor uw tijd en hulp.
Michael Schrijver
Voor bij ons in het laboratorium heb ik een Excelblad gemaakt voor het uitvoeren van een proef genaamd korrelverdeling.
Het Excelblad bestaat uit 4 tabbladen;
1. ZeefSelectie --> Hier heeft de gebruiker de mogelijkheid om aan te geven welke zeven hij/zij gaat gebruiken tijdens het uitvoeren van de proef.
2. ZeefAnalyse --> Het rekenblad waar de gebruiker alle verkregen data tijdens het uitvoeren van de proef invoert en aan de hand daarvan worden er resultaten berekend.
3. Rapport --> Rapportage die uiteindelijk naar onze klant zal worden gestuurd
4. Logboek --> Hierin worden alle wijzigingen die door de gebruiker worden toegepast opgeslagen.
Mijn vraag:
In het tabblad Zeefanalyse heeft de gebruiker de mogelijk heid om per monster de proef uit te voeren. Echter, wil ik op het rapportabele blad (Tabblad Rapport) de resultaten van 4 monsters kunnen presenteren.
Nu kan ik natuurlijk beide bladen (Zeefselectie en Zeefanalyse) 3x kopieren en plakken maar dat is niet echt bevorderlijk voor de gebruiksvriendelijkheid van het Excelblad.
Vandaar de volgende vraag:
Op tabblad ZeefAnalyse worden er in de cellen F48:F71 resultaten berekend. Deze worden ook op het rapport gepresenteerd.
Is het mogelijk om de waarden van deze cellen (door middel van een command button) elders onder te brengen (variabelen?), alle invoervelden leeg te maken en de gebruiker de mogelijkheid te geven om aan het tweedemonster te beginnen, die resultaten weer op te slaan, en vervolgens naar het 3e monster etc....?
Heb hier al een beetje mee zitten stoeien, maar echt tot een goede oplossing ben ik niet gekomen.
Ik wil u alvast bedanken voor uw tijd en hulp.
Michael Schrijver