• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met behulp van een macro waarden in kolommen plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pauw Gauwes

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Beste excel experts.

Voor de experts hopelijk een makkelijk oplosbaar probleem. Ik heb een excelsheet met 2 tabbladen. Op het ene tabblad "bestand" heb ik alle gegevens op polisnr gesorteerd. Via het andere tabblad "berekening" moet ik een zogenaamde naverrekening 2011 (cel F21) berekenen. + het premie % (cel C32). In het tabblad berekening heb ik de formules staan die gaan rekenen op basis van een aantal variabelen, deze variabelen die op het tabblad "bestand" heb staan, haal ik op via de listbox op cel F3).

Nu is het de bedoeling als ik een polisnr selecteer op het tabblad "berekening" de berekende naverrekening 2011, via een macro plaats op het tabblad "bestand" in de kolom de kolom AB (naverrekening 2011) op de regel van het bijbehorende polisnr ( kolom A)
Evenzo voor het nieuw premiepercentage cel C32 tabblad "berekening" naar tabblad "bestand" kolom AD (Nieuwprem%)

Het mooiste zou zijn dat ik op voorhand nog een popup krijg waarop ik kan kiezen of het bedrag overgenomen moet worden en/of het premiepercentage

Bijgaand een voorbeeld bestand, omwille van de duidelijkheid heb ik een aantal kolommen op het tabblad "bestand" verborgen.

Ben benieuwd naar de oplossing.

Groet,

Pauw

Bijlagen

zo iets?

Code:
Sub naberekening()
With Sheets("Berekening")
Set c = Sheets("Bestand").Range("A:A").SpecialCells(2).Find(.Range("F3"))
ans = InputBox("1= bedrag" & vbCrLf & "2=premiepercentage" & vbCrLf & "3=bedrag & premiepercentage")
Select Case ans
Case 1
c.Offset(0, 27).Value = .Range("F21").Value
Case 2
c.Offset(0, 29).Value = .Range("C32").Value
Case 3
c.Offset(0, 27).Value = .Range("F21").Value
c.Offset(0, 29).Value = .Range("C32").Value
End Select
End With
End Sub

Niels

Beste Niels,

Hier kan ik inderdaad aardig mee uit de voeten, mag ik je bedanken voor de snelle reactie

Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan