• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met behulp van formulier gegevens toevoegen en invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartdeboer87

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2006
Bekijk bijlage Asset.xls

Beste mensen,

Ik ben bezig met een formulier in excel waarme ik gegevens kan toevoegen aan een lijst.
Dit is gelukt, alleen zit ik met het volgende:

1 Elke keer dat er een record wordt ingevoegd moet er een uniek nummer boven in het formulier komen te staan. (deze nummers staan al in de lijst) (zie bijgevoegt bestand)

2 Indien 1 waarde de eerste keer niet is ingevuld in het formulier, vult hij de opvolgende keer de waarde op de verkeerde plaats in, in de lijst (de waarde moet komen op de rij van het unieke nummer)

3 Zou ik deze unieke nummers ook kunnen opzoeken en dan kunnen wijzigen in een dit formulier?

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen?

alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Bart de Boer

Nog even de puntjes op de I

Bekijk bijlage Asset rev 2.zip

Bedankt voor de snelle reactie:cool:, alleen zit nog met de volgende probleempjes:rolleyes::

1 er zijn al nummers aangemaakt, bijv A.10.1407, maar als ik nu een nieuwe aanmaak gaat het programma verder met A.10.1002, Kan excel het ook optellen bij A.10.1407.

2 Wil graag bij elke Asset een foto toevoegen. Aangezien we al 1407 asset nummers hebben incl foto, zou ik graag een automatische hyperlink willen maken in de lijst zoals in het bestand te zien is.
bijvoorbeeld heeft het asset nummer:A.11.1407 dan linkt hij naar foto: pictures/A_11_14_1407.jpg

alvast bedankt.

mvg

Bart de Boer

Laatst bewerkt:
Code:
Private Sub UserForm_Activate()
    c = Sheets("Asset").Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Value
    Nummer.Value = "A.11." & Format(Split(c, ".")(UBound(Split(c, "."))) + 1, "0000")
End Sub

Private Sub OK_Click()
With Sheets("Asset")
    ActiveSheet.Unprotect
    ERow = .Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row + 1
    .Hyperlinks.Add .Cells(ERow, 1), "D:\Mijn documenten\Pictures\" & Replace(Me.Nummer, ".", "_") & "jpg", , , Me.Nummer.Value
    .Cells(ERow, 2).Value = Omschrijving.Value
    .Cells(ERow, 3).Value = Drawing.Value
    .Cells(ERow, 4).Value = Windows.Value
End With
    Unload Me
End Sub

Bart, heb nog een foutje opgemerkt nl er ontbreekt een punt voor jpg
Code:
.Hyperlinks.Add .Cells(ERow, 1), "D:\Mijn documenten\Pictures\" & Replace(Me.Nummer, ".", "_") & "[COLOR="red"].[/COLOR]jpg", , , Me.Nummer.Value

Laatst bewerkt:
oke

Had alleen de eerste rij gecheckt en deze hyperlink bestond al.:o

Heb voor de bestaande nummers met foto deze formule nog toegepast.
=HYPERLINK("pictures\"&I11&".jpg";"foto")

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan