Met buren op netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cat9
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Cat9

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2000
De buren willen graag bij mijn abbonement voor breedband internet, hij weet ook al precies hoe.
Mijn vraag is: wat zijn de nadelen voor mij ?
Wat betreft veiligheid, virussen enz.
Snelheid en overbelasting van mijn computer.
Pakkans bij de provider, wat gebeurd daarna.

Groetjes Cat

Je wordt gewoon afgesloten, maar de pakkans is vrij klein mits goed ingesteld (via router). Verder moet je buurman niet 24/7 gaan downloaden, want dat gaat erg opvallen. Het surfgedrag en downloadgedrag van twee verschillende personen is redelijk in te schatten inmiddels.

Als je je pc niet opzet, (HD delen) dan heb je geen kans op virussen.
Verder heeft Caveman de rest al aangegeven.

Pakkans is nihil

Hebben we het hier over Kabelinternet of ADSL. Bij ADSL mag je je verbinding delen, met kabelinternet doen de providers daar zeer moeilijk over.

Veiligheid en virussen:
Je kunt (moet) zelf een virusscanner installeren en kunt ook tevens een firewall op je pc zetten.

Snelheid en overbelasting van mijn computer:
Snelheid hangt natuurlijk af van wat je buurman op internet doet (downloaden, gamen). Maar wat wil je zelf op internet doen ??
Overbelasting zal niet gebeuren, tenzij je 10 dingen tegelijkertijd doet en aan de pc die je hebt (Mhz, geheugen, etc.)

Pakkans bij de provider, wat gebeurd daarna
Zoals gezegd is de pakkans zeer klein. Bij ADSL mag je het internet delen, bij kabel niet. Pas als er klachten komen van andere internetgebruikers bij jullie in de buurt over een te trage verbinding zal de provider een onderzoek doen. Als dan blijkt dat jullie alle bandbreedte opslokken en met z'n 2-en op 1 aansluiting zitten dan zal inderdaad afsluiting volgen.

Bedankt

Bedankt voor de antwoorden.
Ik zal er nog eens flink over denken.

Groetjes Cat

Het zou interesant zijn als ze meebetalen voor de kabel. :D

Bij sommige providers is het officieel toegestaan maar bieden ze er geen ondersteuning voor:

Uw Vraag
Waar kan ik wat meer informatie vinden over thuisnetwerken?

Antwoord
Op onderstaande locaties kunt u meer informatie vinden met betrekking tot het aanleggen van een thuisnetwerk.

Netwerk Start Pagina

Netwerken Lookup

Netwerk Startkabel

Let er wel op dat het opzetten en configureren van een thuisnetwerk zeer complex is. Doe dit alleen indien u grondige kennis hebt van computers en netwerken. Indien u problemen ondervindt met uw thuisnetwerk kan @Home u geen ondersteuning bieden. @Home ondersteunt alleen de eerste pc, zoals u ook kunt lezen in de Algemene voorwaarden. Indien u een tweede of derde computer hebt aangesloten op @Home, dan is dat uw eigen verantwoordelijkheid en eigen risico.

U kunt wel contact opnemen met de Helpdesk als de eerste pc met een goed ingestelde computernaam rechtstreeks op het kabelmodem is aangesloten en de andere pc’s uit het thuisnetwerk zijn los gekoppeld.

Ze willen inderdaad mee betalen, maar ik heb al een paar jaar @home, er bewust voor gekozen en wil het absoluut niet kwijt.
Mijn grootste probleem is dat ik dus geen verstand heb van netwerken en op deze manier het overzicht over mijn eigen computer weggeef.
Een firewall installeren wil niet, deze bokt met de verbinding van @home.
Maar dankzij jullie kan ik zo wel beter de dingen op een rijtje zetten.

Bedankt, groetjes Cat

In heb zelf ook @home.
Ik zit met een router op internet
4 pc's aangesloten
Ingebouwde firewall
Geen problemen
NIET het overzicht kwijt van mijn eigen PC. Daar kan niemand aankomen.
Werkt gewoon lekker
:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan