Met chromecast tv kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Offthefield

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2005
Ik wil m.b.v. chromecast 2 tv kijken, is dat mogelijk ?
Kan dit m.b.v. horizon tv ? Of is er een andere mogelijkheid ?
Is het ook mogelijk om Google Chrome te str e amen ? Met Google cast blijkt
Een mogelijkheid maar deze is nergens meer te down oaden, ik kan alleen YouTube gebruiken

Bvd

Dat is afhankelijk welke app je gebruikt, deze moet namelijk het streamen naar Chromecast ondersteunen. Ik weet bijvoorbeeld dat KPN Play dat doet, dit is wel een betaalde dienst.
Chrome heeft rechts bovenaan een schermpje met boogjes staan die dient voor het streamen naar Chromecast. Moet je wel even de app installeren op je PC. Verder kan je alle apps voor Chromecast hier vinden.

https://www.google.com/intl/nl_nl/chromecast/apps/?utm_source=chromecast.com

Bij :
Mirror je Android-telefoon of -tablet naar je tv.*

Bekijk precies wat er op je Android-apparaat wordt weergegeven door je scherm naar de tv te casten.*
Open de Chromecast-app op je Android-telefoon of -tablet. Tik op de navigatie aan de linkerkant om het menu te openen.
Tik op 'Scherm/audio casten' en selecteer je Chromecast-apparaat

Scherm/audio casten is bij mij niet te vinden in het menu, hoe kan ik deze in de menu krijgen?

Ik heb zonet mijn Chromecast 2 geretourneerd omdat hij niet goed met mijn router overweg kon.
Er bestaat een lijst met door Chromecast geteste routers: https://support.google.com/chromecast/table/3477832?hl=en-GB
Helaas vond ik deze lijst pas nadat ik problemen met de Chromecast 2 had.
Het zou fijn zijn als deze lijst bij het verkooppunt gepubliceerd werd.
Als uw router hier niet bij staat zou ik de Chromecast 2 niet aanschaffen, of anders bij een web shop waar ie zonder probleem geretourneerd kan worden.

Nog een punt, wat weinig vermeld wordt, is dat het op een Windows PC in de Chrome browser werkt met en met een Google account en niet iedereen is daar gecharmeerd van.

Laatst bewerkt:
Het werkt inderdaad met de Chrome browser maar er zijn meerdere apps voor Windows die de Chromecast ondersteunen. Een Google account is er niet voor nodig. De ontwikkelaars van de VLC Player zijn ook mee bezig met een versie die de Chromecast ondersteund.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan