Met dialup abbo toch ADSL gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnoJanssen

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2002
Hi guys,

ik heb nu een dialup abbo van Tiscali, wel betaald. Mijn vader heeft nu ADSL genomen van KPN. Hij gebruikt dit i.c.m. een router ( WiFi ) en zijn laptop. Op mijn laptop heb ik geen WiFi, maar wel een netwerkkaart.
Mijn vraag is nu of ik ondanks mijn abbo toch met een netwerkkabel en die router kan internetten ? Zou mooi zijn als ik viavia wel op internet kom of de verbinding kan delen ( liefst zonder dat zijn laptop aan moet staan e.d. ) zodat ik gratis en sneller kan internetten. Ik heb win XP net als mijn vader.

alvast bedankt, groet Arno

ja hoor dat kan wel
vaak zit op de router ook een aansluiting voor een netwerk kabel mocht de router te ver weg staan dan zou je kunnen overwegen een draadloos netwerkkaartje voor je laptop te kopen en zo verbinding met internet te maken
en nee daar hoeft zijn pc niet voor aan te staan, wel de router :8-0:

Ja hoor je kan gewoon met utp kabel je laptop op de router aansluiten en dan via een nieuwe verbinding internetten. Moet je volgens mij wel ff oppassen als je IE opent via welke verbinding hij dan contact wil leggen, deze staat nu waarchijnlijk standaard op de telefoon verbinding

Het kan zijn dat in de router mac adres control aan staat. In dat geval moet ook jouw mac adres aan de lijst worden toegevoegd.

Laatst bewerkt:
Okies, bedankt voor de antwoorden !
Het hardwaregegedeelte zal ook niet het grootste problem zijn dacht ik, UTP kabel met XP zal makkelijk gaan. Alleen wat ik verder op mijn pc moet instellen wist ik even niet, maar als jullie zeggen dat het kan ga ik binnenkort fröbelen. Lijkt me veilig om te proberen, ik merk zo of ik via dialup of via ADSL surf :)
Thanks again, Arno

ADSL

Hallo ArnoJanssen,
Inderdaad moet het zo gaan,maar je zal wel je inbel abbo moeten verwijderen ,want IE pakt altijd de standaard verbinding dus....je inbelverbinding.
Verder hoef je, als alles goed gaat niets in te stellen , alleen je netwerk kaart goed configureren.
Dus instellen in TC/IP automatisch IP nummer verkrijgen.
Zelf heb ik deze week nog bij iemand alles voor elkaar gemaakt via een wireles E-Tech modem router.
Als alles mee zit een fluitje van een cent.( adsl lijn in orde en de router/modem voorzien van de laatste updates ). Zijn er nog onduidelijkheden dan zie ik het wel op dit forum.

Vr.gr. B.Kat.
:eek:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan