Met draad werkt wel, WIFI niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lennerts

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2013
Beste allemaal,

Sinds enige tijd (een week of 2 ongeveer) heb ik problemen met mijn WIFI. Ik krijg namelijk de melding dat ik beperkte toegang heb. Via een kabel werkt het internet echter wel.
Mijn ziggo internet komt binnen via een Ubee EWV3200 modem binnen en gaat vervolgens direct naar de Sitecom N300 wireless router. Mijn PC zit hier met een kabel op aangesloten en deze werkt dus naar behoren. Alle apparaten die hier echter met wifi op zijn aangesloten werken niet (2 laptops, 2 telefoons, en een printer).
Deze opstelling staat er al meerdere jaren en nooit echt problemen mee gehad. Echter wordt sinds een week of 2 de verbinding soms verbroken en doet nu (sinds 2 dagen) helemaal niks meer.

Het enige wat ik zelf heb gedaan om dit probleem te verhelpen is het resetten van de modem en router. Ook heb ik er uitgebreid op gegoogled, maar daar worden voornamelijk problemen bij de pc's omschreven. Dit lijkt mij onwaarschijnlijk.

Graag hulp

Die Ubee is toch een modem/router?
Na een reset zal de dhcp server weer werken in de 2e router, die opnieuw instellen?

De ubee is de modem. De router is een site com. Ik heb ze beide al een keer gereset

Heb je enig idee wanneer dit is gekomen? Deed je iets of is er een update gekomen in je modem van je provider.....
Heb je iets veranderd in je firewallinstellingen?

Nee ik heb niks veranderd aan de instellingen. De eerste paar keer dacht ik gewoon dat ziggo een storing had.

Is je draadloos netwerk gekenmerkt als privé netwerk? Indien van niet, dan kunnen je symptomen optreden...

Ja, dat bedoel ik.

Probeer even uit: bestaande netwerk verwijderen, opnieuw naar netwerken scannen, en opnieuw verbinden.
Misschien helpt het.

Maar is het niet raar dan dat hij het ook niet op mn telefoons doet?

Dat betekent, dat je nog een keer naar de instellingen van het WLAN op de router moet kijken. Routers kunnen ook kapot gaan...

Ik weet niet zo goed hoe deze instellingen moeten staan. Ik heb de router al eens gereset. Betekent dit dat die gewoon stuk is?

Misschien kan je er eentje lenen van iemand, dan kan je er achter komen!

Ik heb eentje van iemand geleend, en die doet het wel gewoon. Nu weet ik echter toch nog steeds niet of dit nou aan de instellingen van de router ligt of dat deze gewoon kapot is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan