Met dubbelklik tijd noteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berent

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2009
Beste mensen,

Voor mijn werkgever heb ik een urenregistratie in Excel in elkaar geflanst, waarbij o.a. met behulp van dubbelklik (VBA-code) met de muis de tijd (dezelfde als systeemtijd) voor begin- en eindtijd wordt neergezet. Dat scheelt een hoop tikwerk.

Nu wil mijn werkgever dat die urenregistratie wordt gekoppeld aan personeelsadministratie. Een mooi oplossing hiervoor is natuurlijk een database in Access te gaan bouwen. Op zich lukt mij dat wel prima, alleen de tijdnotering (dubbelklik) zoals in Excel werkt niet geheel correct in Access; terwijl VBA in principe overal van toepassing is! Microsoft heeft weliswaar een standaard toetsencombinatie ingebouwd voor tijdnotering: CTRL+ALT+:

Die toetsencombinatie levert een flink gekronkel met je vingers op en is ook niet echt gebruiksvriendelijk (je ogen gaan ook nog heen en weer zwieperen; beeldscherm <-> toetsenbord). Weet iemand hiervoor een praktische alternatieve oplossing, evt met VBA-code?

Ik zal niet de discussie aangaan over het gemak van sneltoetsen, want ik ben het niet echt eens met jouw opvatting, maar je oplossing voor de dubbelklik procedure is deze formule:

Me.Tekst24.Value = Format(Now(), "hh:mm")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan