MET een draadje wel op het net, ZONDER draadje niet.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ink
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ink

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Dag Helpmijers,
Wellicht een wat cryptische titel maar het gaat om het volgende. Ik heb onlangs een nieuwe laptop gekocht. Een Toshiba Satellite M70-147. Inclusief draadloos modem. Voorheen (en nu nog eigenlijk) had ik een Dell laptop met een Speedtouch 110g draadloze PC Card, behorend bij een Speedtouch 580. Right.
Toshiba aangezet en hopla verbinding met 'het kastje 580' :thumb: . Maar geen internet, geen mail :evil: . Ouderwetse ethernetkabel eraan gehangen en lopen als een tierelier. Net, mail, alles doet het :confused: .
Dus met draadje wel, zonder draadje nx. Voor de zekerheid (...) heb ik de PC Card nu ook op de Toshiba gezet want dat deed het immers altijd prima. Je raadt het al ... geen draadje dus nx.
Wat zie ik over het hoofd?
Groetje van Ink!

Zowwwww dat was effe zoeken waar ik was gebleven :shocked: .

Dank voor jullie reacties maar volgens mij zit er geen oplossing bij. Firewall heb/had ik uitgeschakeld en de WEP/WAP ook. Juist om geen 'blokkades' te hebben.
Het gekke is dat ik de melding krijg dat de verbinding uitstekend is, op volle snelheid wawawa dus het contact tussen m'n laptop en m'n 'kastje' is in orde. Maar dan nog 1 stappie verder, namelijk het net op.
Ik ga vandaag nog weer eens verder met een belangrijk gezicht op knopjes drukken.
Misschien dat dat helpt.
Fenx tot nu toe voor het meedenken :) !
En mocht iemand nog een hint hebben ...

Even voor de volledigheid: dat was dus de oplossing :D . Beetje op knopjes zitten rossen, veel koffie gedronken en een keer of wat geroepen dat ik er geen *** van snapte.
En toen deed ie het ..... Mijn tip van vandaag is dus om het niet op te geven, er komt een moment dat alles doet wat het moet doen :p .

Vreemde oplossing maar okay, als alles dan maar weer werkt. :p
En zou je de vraag nog op opgelost willen klikken? (onder in beeld)

Ink zei:
Zowwwww dat was effe zoeken waar ik was gebleven
Kijk voortaan even als je een vraag post of email notificatie aan staat, dat staat tijdens het beantwoorden onder in beeld.
Of kijk bij je gebruikerspaneel onder "opties wijzigen", daar kun je ook standaard je email notificatie aanzetten. :)

HetNet zonder....

Bij jou is het opgelost...ik hetzelfde probleem...niet opgelost...ik heb dan wel adsl-surfen van HetNet (= PPPoA-verbinding) maar kom niet op Internet ondanks dat de verbinding tussen modem/router optimaal is. Kan je mischien een aanwijizing geven waardoor je nu wel het Internet op kan. Kan me niet voorstellen dat het ligt aan veel morren, schudden en koffie drinken. Denk zelf dat het aan de instellingen op de modem/router ligt Kan je evt schermafdrukken zenden van de huidige instellingen. Ben al weken bezig, ook via Helpmij...Thanks

Wat voor type modem en router heb je?
Wat zijn de ip adressen en subnetmaskers van beide apparaten + de pc's waar je mee werkt?

Met een draadje....

Admin_Frisian zei:
Wat voor type modem en router heb je?
Wat zijn de ip adressen en subnetmaskers van beide apparaten + de pc's waar je mee werkt?
Ik heb een modem-router van Linksys WAG54G. Het Ip-adres ervan is 192.168.1.1
Sub-Netmasker is 255.255.255.0
Ben er intussen nog niet uit :)

Heb je connectie met het internet, ik bedoel geeft de modem aan dat er connectie is?
Als ik het dus goed begrijp is de verbinding van je pc naar de Linksys goed, je kan gewoon in het configuratie scherm komen van de linksys dmv het ip-adres in the tikken?
Is het wachtwoord en gebruikersnaam goed ingevult om verbinding met je provider te krijgen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan