Met een druk op de knop een back-up maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaguars

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2004
Weet iemand hoe je met een zelfgemaakte access knop een back-up kunt maken? Bijvoorbeeld dat je een diskette in de computer hebt dan dat hij automatisch de link legt met het diskettestation en daar de het hele bestand neerzet.

Waarom zo moeilijk met zelf gemaakte knoppen?
Met je rechter muisknop op het bestand klikken en kiezen voor Kopiëren naar Diskette.

Guus.

omdat dat voor een leek makkelijker is. En in access kun je toch niet rechtermuisknop en dan opslaan naar diskette doen. ;)

backup mbv macro

Ik liep tegen hetzelfde probleem aan. Heb dit opgelost door een macro te maken en daarin te kiezen voor "objecten kopieren". Je kunt dan aangeven waar de objecten naar toe moeten. Daarbij heb ik een lege mdb gemaakt. Deze plaats je bv op de C-schijf. Nu moet je in de macro alle tabellen aangeven die je wilt back-uppen en per macro even het pad aangeven ( in dit geval c:\backup.mdb. Nog een knopje maken die de macro uitvoert en klaar.
Het voordeel van objecten kopieren boven bv importeren is dat op deze wijze de gehele tabel iedere keer vervangen wordt (dus latere wijzigingen van eerdere records neemt hij mee).
Bij importeren zal ACCESS de tabel (omdat hij na de 1e backup de tabelnaam al kent) voorzien van een andere naam ( vaak een 1-tje erbij). Waarschijnlijk zullen er wel andere mogelijkheden zijn voor een back-up maar deze oplossing bood mij in de praktijk veel voordelen. Suc6

Ik heb mijn inspiratie om een Back-Up te makengehaald uit een voorbeeld (zie bijlage) dat ik ergens in cyberspace gevonden heb.

groetjes

Ben benieuwd naar je oplossing, dus welke bijlage bedoel je.

groetjes

Ik had het graag met jullie gedeeld maar op de een of ander manier kan ik geen bijlagen versturen.
(bijlage is gezipt en is 60.247 groot)

grtz

Comprimeer je DB eerst en zip hem daarna, kan ook aanzienlijk schelen in de grootte.:D

had ik gedaan.

maar ik kan geen bijlagen verzenden ook geen txt of jpg

grtz

beetje late reactie misschien maar ik wil net als de topic stater een knop die een gehele backup van de db maakt. Access 2007/2010. nu geen reaktie van dat kan via bestand _. etc nee gewoon een knop en/of nog mooier een automatische backup (evt met een extern gratis programma).

In een 9 jaar oude topic doorgaan met een eigen vraag? Niet doen; maak een eigen vraag aan, en je krijgt geheid antwoord. Dit is niet netjes, en bovendien ligt de helft van de mensen die op de topic gereageerd hebben waarschijnlijk al lang en breed onder de grond :)

Oke maar mij is geleetd dat als er over een onderwerp al een topic is ga je daar in verder. Uk zal een nieuwe starten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan