met een dubbele router de poorten openstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

francois32

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2004
Hoi hoi

Momenteel heb ik op mijn netwerk een dubbele router geinstalleerd. Nu wil echter op beide routers bepaalde poorten openstellen zodat bij emule een hoge id heb.Ik bij beide routers via de virtual server de poorten opengesteld echter ik krijg geen hoge id. Voorheen met 1 router lukte het via de bovenstaande procedure wel.

Wie kan mij helpen? Moet ik misschien de routers verbinden via poortforwinding of zoiets?:o helphelp

Verder werkt internet prima:thumb:

Groetjes francois

nou dat zit zo,

boven op zolder hebben we 2 pc's staan en onder een laptop. Heb een draadloze router gekocht en die boven op zolder geplaats i.pv. de andere router.
Maar als ik beneden ik de woonkamer zit met mijn laptop, kan ik niet internetten, heeft wel verbinding, maar zeer slecht, werkt niet echt. Aangezien we maar een utp-kabel naar zolder hebben lopen (via meterkast) en er geen meer bij past, heb ik boven de oude router gezet, zodat allebij de pc's op zolder ook internet hebben. Ik weet niet of het iets anders geeft om van 1 utpkabel te splitsen naar 2.

en op de pc boven willen we downloaden via emule.

dus als je en oplossing of tips hebt, hoor ik het graag.

groeten,
Francois

Is er niet een klein beetje extra ruimte meer over voor die netwerkkabel ?!?!?! Jammer.
Een hoge ID heeft volgens mij niet alleen met poorten open zetten te maken.

wellicht kom je hier mee verder:

http://www.dutchemulefaq.tk/

Misschien een idee, of die uitvoerbaar is weet ik niet want dat ligt aan de type routers die je hebt

Aangenomen dat je internet in de meterkast "binnen" komt. zet je daar je draadloze router neer. en zet je boven je "oude" router neer die je als switch/hub gaat gebruiken

lijkt mij dat je dan vanaf alle machine's kan internetten... wat betreft de emule ID hoogte weet ik verder niet denderend veel

het probleem is opgelost.
heb de firmware van de draadloze router geupdated en waarrempel, hij heeft nu een beter bereik, goed zelfs.
Dus heb die andere router ertussen uit gehaald en de boel loopt weer gesmeerd.

Maar toch bedankt voor de reacties.

Groet,
Francois

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan