• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een geopend bestandsmap verplaatsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

markwat

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2011
Het lijkt niet mogelijk...
Wanneer een Excel bestand open staat in een map een macro starten dat de hele map verplaatst word naar een andere map.

Voorbeeld.
Offerte map. klantnaam map met het Excel offerte bestand en oa fotos tekeningen enz ..

Dan vanuit klantnaam map met het geopende Excel offerte bestand een opdracht geven dat deze gehele offerte map verplaatst moet worden naar afgehandeld.

Dus in de offerte map staan allemaal klantnamen.
Wanneer ik een factuur heb gemaakt dat deze hele map verplaatst word naar afgehandeld.

Dat klopt.
Zolang je een bestand open hebt kan de map waarin deze staat niet worden verplaatst.
Het lijkt me ook niet de juiste volgorde van werken.

En als er een ander bestand wordt geopend met waar dan een macro start die het dan uitvoerd?
Nu moet ik het handmatig doen na het maken van de factuur.

Zolang er geen bestand open is in de te verplaatsen map zal het geen probleem zijn.

Beste Edmoor,

Maar als het bestand een ander Excel bestand opent waar een Cell gevuld wordt met de naam van de map uit de offerte ( die verplaatst moet worden) ( is telkens een andere naam) zodat daar een macro gemaakt wordt met het verplaatsen van de map uit de offerte naar de afgehandeld map?
want het Offerte bestand sluit zich automatisch af na het maken van het factuur.

Zolang er geen bestand open is in de te verplaatsen map zal het geen probleem zijn.
Is duidelijk!
De vraag is dan: staat er een bestand open in de te verplaatsen map? Ja of nee?

Post 1 en 5 zijn onduidelijk. Geef dan een voorbeeld pad/bestandsnaam bron > doel en de locatie van het file waar de vba in staat denk ik dan.

Ik heb er een afbeelding bij gedaan.
ja het bestand staat open omdat ik daarmee als laatste een factuur maakt. daarna sluit het en zou dan de hele map verplaatst moeten worden.
ja ik begrijp dat wanneer het bestand open staat de map niet verplaatst kan worden.
maar als er eerst een bestand open gezet wordt waaruit dan een macro gestart word, misschien wel de map verplaats kan worden?afbeelding.jpg

Het is zo simpel als ik zei in #4.

@Edmoor
Als er eerst een Excel-bestand wordt geopend (uit een ander map/locatie) en waaruit dan een macro gestart word, misschien wel de map verplaats kan worden?

Kan dat dan wel Edmoor en wat is dan de code?

Geen idee wat TS allemaal doet, maar dit zou een mogelijkheid zijn:
Code:
Sub OpenKlantDoc()
    Dim wb As Workbook

Set wb = Workbooks.Open("F:\Dropbox\offerte\Klant\Document voor Klant.xlsx")
    wb.Sheets("Blad1").Range("A1") = "Tekst voor A1"
    wb.Save
    wb.Close
[COLOR="#008000"]    'De map F:\Dropbox\offerte\Klant kan nu worden verplaatst
    'als er geen andere bestanden in die map open staan.[/COLOR]
End Sub

Ik heb het nu zo en dat werkt goed.

Code:
Sub OpenKlantDoc()

Worksheets("InvoerSheet").Range("P14").Copy
     Workbooks.Open Filename:="C:\Dropbox\documenten\2022\Klant\Document voor Klant.xlsm"
     Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(0).Select
     ActiveSheet.Paste
     ActiveWorkbook.Save
    ActiveWindow.Close
End Sub

hoe kan ik in het andere bestand dan direct een macro aanroepen
die de map met die in Sheets("Blad1").Range staat

Code:
Private Sub Workbook_Open()
 Verplaatsen uit  "C:\Dropbox\documenten\ & Year(Now())" & " \ offerte \
naar "C:\Dropbox\documenten\ & Year(Now())" & " \ Afgehandeld \
End Sub
dit zou echt super zijn als dit gaat werken.

Wil je nou een document verplaatsen of een map?
Je hebt het iedere keer over een map (Folder), maar je code In #11 suggereert dat het gaat om een document (Bestand).

Beste Edmoor,

nee het gaat nu om een map en die heeft de map naam uit A1

Voor de duidelijkheid, een folder dus?

Dat kan je dan toch gewoon doen in het document waar je dit hebt staan?
Code:
Sub OpenKlantDoc()

Worksheets("InvoerSheet").Range("P14").Copy
     Workbooks.Open Filename:="C:\Dropbox\documenten\2022\Klant\Document voor Klant.xlsm"
     Sheets("Blad1").Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Offset(0).Select
     ActiveSheet.Paste
     ActiveWorkbook.Save
    ActiveWindow.Close
End Sub
Onder ActiveWindow.Close kan je dan gewoon verder gaan.

Folder verplaatsen in VBA:
https://www.rondebruin.nl/win/s3/win026.htm

ik kan dat niet in het openstaande bestansd zetten omdat die map met bestand verplaatst moet worden.
in het andere bestand moet ik denk ik dan de map verplaatsen.
ik heb hem bijna maar alleen verplaatst hij het bestand niet.
wat staat er verkeerd.
year(now)) zou wel mooi zijn als dat kan blijven opdat ik anders elk jaar alles moet aanpassen.

Bijlagen

Je vergeet een stukje:
Code:
FSO.MoveFolder Source:=FromPath, Destination:=ToPath[COLOR="#FF0000"] & "\" & Sheets("Blad1").Range("A1")[/COLOR]
En er zit een foute controle in.
Probeer deze eens.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
JA!! werkelijk het werkt!!!

waarvan u zei dat het niet kon heeft u het toch voor elkaar!
o wauw hartelijk dank!

Wat je zei kan ook niet. Je kan geen folder verplaatsen als een bestand in die folder open is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan