• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met een macro de zoekfunctie activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jafrako

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Besturingssysteem
Win 365
Office versie
Office 365
Ik doe werkzaamheden voor een club van digibeten die baat hebben bij een grote knop om de zoekfunctie te activeren. Ik heb een macro gevonden die de zoekfunctie activeert en deze onder een grote knop gezet.De macro luidt als volgt:

Public Sub LaunchFind()
Application.SendKeys "%wz"
End Sub

Probleempje is dat het zoekscherm wordt gestart zoals de laatste gebruiker dat heeft achtergelaten: laatste zoekgegeven nog ingevuld, opties al dan niet uitgeklapt.

Hoe verbouw ik die macro zodat de functie wordt gestart met de cursor in een leeg zoekvak en de opties uitgeklapt en gezocht wordt binnen de hele map in de waarden. Rij of kolom maakt niet uit.

bij voorbaat dank,
Jan

Je kan het doen met de volgende code, maar het opslaan van de informatie van de vorige gebruiker zit ingebakken. Als je dat volledig wil voorkomen zul je waarschijnlijk een eigen formulier moeten maken.

Code:
Application.Dialogs(xlDialogFormulaFind).Show

Dank voor je bijdrage. Het was me niet duidelijk wat ik met bovenstaande code moest doen. Ik heb hem toegevoegd aan mijn macro maar dat leverde geen resultaat op. Toen heb ik regel twee van mijn macro vervangen door de jouwe en dan verschijnt een aangepast en afgeslankt zoekscherm maar dat voldoet evenmin. Ik denk dat ik beter die digibeten een cursusje zoekfunctieknop aanklikken kan geven, want het is eigenlijk raar om een knop te ontwikkelen waarmee je een andere knop activeert.

Dat gaf ik al aan in mijn vorige antwoord: dat gedrag zit ingebakken in excel. Het enige echte alternatief is een eigen schermpje maken en het zo aanpassen dat het voldoet voor jouw gebruikers.

De zoekfunctie zelf is wel volledig aan te passen naar wens via code, het schermpje niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan