• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met een macro 'n variabele waarde kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paul Postma

Verenigingslid
Lid geworden
25 apr 2003
Berichten
266
In een cel wordt, via Valideren, een bepaalde waarde gekozen.
Ik wil in een macro de gekozen willekeurige waarde kopiëren naar een andere cel in een werkblad.
Dat lukt me tot nu toe niet.

Code:
 Range("A1").Select
    Application.Goto Reference:="R18C2"
    ActiveCell.FormulaR1C1 = "brie" <======================= HIER KAN DUS OOK YOUGHURT, OF WAT ANDERS STAAN
    Application.Goto Reference:="R1C3"
    ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Unicodetekst", Link:=False, _
        DisplayAsIcon:=False, NoHTMLFormatting:=True
    Range("D9").Select

Iemand enig idee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat moet je macro precies doen? Altijd dezelfde broncel naar dezelfde doelcel kopiëren? En waarom moet dan eerst A1 worden geselecteerd, en op het eind D9?
 
Michel.

De macro moet een gekozen waarde kopiëren en naar een ander werkblad plakken.
De te kiezen waarde varieert, vanwege een keuze via 'valideren'.

Het gaat om een factuur, waar in B19 een klant kan worden gekozen.
Op de achtergrond draait een andere macro, die er voor zorgt, dat er een oplopende factuurnummering wordt bijgehouden.
Dat moet er dan als volgt uit komen zien:


Factuurnr Datum gemaakt Klantnaam
001 31-jan-13 xxx
002 11-feb-13 yyy
003 01-mrt-13 zzz
004 16-apr-13 qqq


A1 en D9 zijn in deze niet relevant
 
Het simpelste is een voorbeeldbestand met al je codes in zodat we jouw wensen kunnen inbouwen in de bestaande code.
 
Ik ben inmiddels al een stuk verder.
Het kopiëren vanuit de 'validatie'-cel naar de beoogde doelcel lukt inmiddels.

Ik heb nog wel een andere vraag.
Is er een code om de macro tijdelijk te onderbreken, zodat in een gegeven aantal cellen variabele info ingevoerd kan worden, waarna de macro weer verder 'loopt'?
 
Als je in cel D9 de waarde van cel A1 wil krijgen:

In cel D9
"=A1"

Daar is geen VBA voor nodig.
Om te testen zou ik liever 'Comté' gebruiken dan 'Brie' ;)
 
Laatst bewerkt:
snb.

Thnx, daar was ik inmiddels al achter gekomen.



verder prefereer ik Bleu d'Auvergne
 
Neen.

Maar deze lijkt op het 1e gezicht veel op bleu d'Auvergne

Wat dacht je van Cantal?
 
Laatst bewerkt:
Blue de Causse vind ik wat romiger dan Blue d'Auvergne.

Ik heb niet zo snel een smaakherinnering aan Cantal, maar vaag vermoed ik dat ie de richting van de Comté gaat.

Sichelton is mij niet bekend. (waar haal je die ?; toch niet jullie koopgoot ?) Stilton natuurlijk wel (ook niet verkeerd).
 
Ach..... franse en engelse kaas
Voor de liefhebbers.
Die engelse kende ik niet, gaan we uitzoeken.

Overigens blijft m'n (2e) vraag staan:
Is er een code om de macro tijdelijk te onderbreken, zodat in een gegeven aantal cellen variabele info ingevoerd kan worden, waarna de macro weer verder 'loopt'?
 
Blijkt Stilton nagenoeg hetzelfde als Stichelton te zijn.(gepasteuriseerd vs. rauwmelks). Is brokkeliger dan Bleu d'Auvergne.

Waarom zou je een macro willen onderbreken ? (permanent onderbreken lijkt me overigens lastig; of is dat het gevolg van die Brie ?)
 
Laatst bewerkt:
Ik wil, dat tijdens het 'lopen' van de macro, er een onderbreking is, om de gebruiker (als ie een hap uit bijv. de cantal heeft genomen) een keuze te laten maken via de aangeboden validatie-cel, is dát gebeurd, dan mag de macro weer verder gaan.

Verder ben ik enthousiast van de wat romige kaasjes
 
Kun je daarmee dan niet beter beginnen in de macro met een inputbox ?
 
Dat zou, denk ik, wel moeten.
Maar ik heb geen idee, hoe dat zou moeten
 
bijv.

Code:
Sub M_snb()
   c00=inputbox("Franse of Engelse kaas", "kaaskeuze", "Franse")
end sub
 
Sichelton is mij niet bekend. (waar haal je die ?; toch niet jullie koopgoot ?) Stilton natuurlijk wel (ook niet verkeerd).
Alas, Stichelton is niet te koop in Rotjeknor. En al helemaal niet in de koopgoot (al ruikt hij er soms wel naar). Je zit in de buurt met je analyse, want het is de rauwmelkse variant van de Stilton. Mag alleen (vanwege de melk) geen Stilton heten, dus hebben ze hem 'hernoemd'. Je koopt hem in IJmuiden of Amsterdam bij l'amuse.
 
Kom er niet uit. Dus stel ik de vraag opnieuw, maar dan gedetailleerder, met voorbeelden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan