met een Motorola kabelmodem draadloos??

Status
Niet open voor verdere reacties.

hvbree

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Ik heb een Toshiba laptop met een @Home kabelmodem (Motorola). Nu heb ik internet via een kabel die van het kabelmodem naar de laptop loopt; niet mooi en erg onhandig.

Hoe kan hier draadloos internet tot stand brengen --> heb ik dan een aparte router nodig met een adapter / netwerkkaart??

erg bedankt!
Henk

Ja, je hebt inderdaad een routertje nodig;

de meeste laptops hebben een draadloze kaart al, maar let op :

Als je een router koopt :

Je hebt B/G routers, mocht je laptop een draadloze kaart hebben hoef je alleen een B/G routertje te kopen

Je hebt N routers, dit zijn over het algemeen dure routers ( 75,- + ) maar deze hebben een supersnelle verbinding... als je een hele nieuwe laptop hebt, dan moet je even kijken of je laptop om kan gaan met N verbindingen... is dit niet zo... dan moet je een ontvanger gebruiken ( deze zit vaak bij de router ( 1x ))

MVG

Marco

Dank je wel voor je antwoord! Daar kan ik iets mee.
Mijn laptop is een klein jaartje oud; er zit een netwerkkaart in.
Hoeft van mij niet supersnel te zijn; normaal is snel genoeg; B/G is genoeg
Voorkeur voor een merk bv Sitecom??

bedankt, Henk

Laatst bewerkt:
@ Dillondarko,

Vind jij Linksys een goed merk ?!
Het enige wat ik ermee gehad heb zijn problemen... :confused:

Ik zou toch voorstellen om inderdaad Netgear of Sitecom te gebruiken

Mvg

Marco

De kabelmodem is de Motorola SBV5121E.
Volgens mij heeft deze geen wireless mogelijkheid...
Welke router past hier het beste op??

bedankt, Henk

Laatst bewerkt:
@ Dillondarko,

Vind jij Linksys een goed merk ?!

Ja. Gebruik het hier al jaren probleemloos, recent nog de overstap naar een N router gemaakt (wederom Linksys). Ook geen enkel probleem. Cisco heeft altijd zeer goede producten gehad, op een enkeling na (lees: WRT54G, bepaalde versies).

Mede omdat ik hier altijd bezig ben binnenshuis constant de infrastructuur te verbeteren gebruik ik wel DD-WRT firmware, maar dat terzijde.

Zolang er geen zeer hoge snelheid wordt verwacht van draadloos binnenshuis volstaat vrijwel elke wireless router wel. Laat je niet gek maken in winkels die je constant het duurste aansmeren (de meeste N producten op dit moment). Koop gewoon wat je nodig hebt (een vrij simpele router dus).

De kabelmodem is de Motorola SBV5121E.
Volgens mij heeft deze geen wireless mogelijkheid...

Ah, dat modem. Zelf ook gebruikt, aantal jaren terug. Deze heeft geen wireless mogelijkheid. Een simpele router als dit zal prima voldoen: http://www.alternate.nl/html/produc...ARDWARE&l1=Netwerk&l2=Wireless+LAN&l3=Routers

Laatst bewerkt:
Dank je wel voor je reactie!
Betreffende de aangegeven router van Sitecom: ik ga hiermee morgen mee aan de slag!
groet Henk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan