• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met een vba script andere macro's stoppen ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Is er een manier om Macro's te stoppen met een vba script ??

Even een uitleg erbij. Als ik met een macro een werkboek afsluit en open zie ik van het oude werkboek de macro nog staan echter met de naam van het oude werkboek zeg test.xlsm.macro Nu wil ik die macro uitschakelen ?

Of is er een manier met het sluiten van het werkboek via een macro om ook de lopende macro's tegelijk af te sluiten?

Laatst bewerkt:
waar zie je die macro nog staan?

in het macro menu waar je dus je Macro's kan kiezen editten uitvoeren enzo

maar dat betekent nog niet dat de macro nog loopt, dat betekent alleen maar dat je het bestand hebt opgeslagen inclusief de macro.
Als je gebruik maakt van Excel 2007 of hoger, dan kun je het bestand zonder macro opslaan door als extensie .xlsx te nemen ipv .xlsm of xlsb

Dat is dan vreemd. Ik heb dezelfde maro's ook in het volgende werkboek staan. Weet bijna zeker dat het door die openstaande oude macro's komt want moet de volgende om dan zie ik in de achtergrond twee werkboeken opengaan en word het een rommeltje. Vandaar ook mijn vraag hoe kan ik die macro's stoppen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan