met F1 of F2 opstarten en niet meer afsluiten, help wat is dat??

Status
Niet open voor verdere reacties.

CreaEmmy

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2006
Ik heb een probleem, mijn pc is erg traag, en start alleen nog maar op als ik F1 of F2 indruk. Als ik hem wil afsluiten gaat dat niet meer via start hij blijft dan hangen en ik moet de knop gebruiken om hem af te sluiten, zou dit een virus kunnen zijn??
Wie helpt me op weg...

Die F1 of F2 is dat in het zwarte opstart scherm van de computer? Dan lijkt het me een hardware probleem. Staat er niks op het scherm op dat moment waarom je op F1 zou moeten drukken?
Geeft hij kort daarvoor nog een paar piepjes? Dit zijn codes om aan te duiden wat er mis is. Van belang is dan of het korte, lange of series kort of onderbroken piepjes zijn.

ja dat zwarte scherm dan moet ik hem even afsluiten en opstarten dan kan ik even kijken en horen, maar ben nu eerst even met adware bezig... doe het straks:(

Crasht hij ook vaak tijdens gebruik (of reset hij dan ineens)?
Is het een oude PC?
Mijn PC crashde vaak en deed ook moeilijk bij afsluiten. Bleek mijn harddisk te zijn. Na vervanging liep hij weer als een zonnetje. Andere PC van me crashde ook vaak maar dat had te maken met het geheugen.
Ik vermoed dat een van de 2 hier ook het probleem zal zijn.

Je kan eventueel even kijken in de event viewer.
Die staat bij
START=>SETTINGS=>CONTROL PANEL => ADMIN. TOOLS=> EVENT VIEWER.

Hier kun je hardware / software fouten vinden.

Oke maar deze schijf is nog niet zo oud, van vorig jaar ergens, mijn pc is wel wat ouder een jaar of 5/6 ofzo. Maar tijdens het gebruik crast hij nooit nooit gedaan ook alleen de laatste paar dagen sluit hij niet vanzelf af en start met F1 op om verder te gaan en dan doet hij het gewoon behalve dat hij supertraag is..

Je moet dus elke keer op F1 of F2 drukken, maar waarom? Meestal komt er dan toch nog een melding die aangeeft waarom je juist op die toetsen moet drukken. Doordat er bv een hardwareverandering is geweest, of gewoon een lege CMOS batterij.

Hoi, ik krijg 2x een korte piep en dan zwart scherm met:

Alert previous fan faillure
Strike the F1 key to continue, F2 to run the setup utility

Ik druk altijd F1 want ik weet niet wat ik anders moet doen, nu vandaag kreeg ik nog een ander zwart scherm met een heel verhaal en opstraten normaal of veilige modus enzo.
Heb opstarten normaal gedaan.

Ga nu eerst aan het werk en ben na 3 uur weer terug vanmiddag, hoop dat iemand het weet het me op weg kan helpen.

Groetjes en fijne dag vandaag Emmy

Fan failure, dat betekent dat er 1 van de koelers niet meer draait, door te veel aan stof ofzo. Maak je kast eens open en kijk na of alle koelers nog draaien.

Dat meen je niet :o oke ga het zo meteen proberen:p
laat je de stand van zaken straks weten:thumb:

Heb de kast helmaal open gemaakt en schoongemaakt, was inderdaad erg stoffig.
De pc sluit nu wel weer af maar start nog steeds op met de melding die ik eerder beschreef.
Nu kan ik niet zo goed zien of de fin draait moet ik even een zaklamp opzoeken.
Maar het begin is er hij is schoon en sluit weer vanzelf af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan