• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met functie naam zoeken

• Onderwerp starter Onderwerp starter wiki
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

wiki

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Met invoegen, naam en defenieren heb ik een aantal codes "gegroepeerd"
Nu wil ik in een Bereik van 1 kolom weten of een "naam" voorkomt
Bijvoorbeeld afdeling 1 = dienst A, B, C
en afdeling 2 = dienst C, D, E
op basis van een uitkomst "waar" wil ik het rooster voor een afdeling filteren

Heeft iemand een suggestie

Wiki,

Je vraag vraagt om een voorbeeldje, ik denk niet dat iemand er anders iets van snapt.

Ik hoop dat de bijlage verhelderend is. Macro's en formules heb ik verwijderd om het bestand klein genoeg te krijgen.

WiKi

Bijlagen

Wiki,

Je voorbeeld maakt het er niet duidelijker op, ik zie nergens dienst A,B,C,D en E staan.
Afdeling1 en 2 ook niet.
Als je nu eens in de cellen laat zien wat je als resultaat wilt terug zien, word het misschien wat duidelijker.

Ik heb in de eerste vraag geprobeerd de omschrijving eenvoudig te houden. In het document staan in het tabblad diensten een overzicht met de werkelijke codes en tijdsinformatie en in de laatste kolom de afdeling: keuken, afwas, portioneer en bijzonder. De codes per afdeling heb ik een "naam" gegeven zoals in de eerste vraag omschreven is.
Per afdeling wil ik een rooster uitprinten waarbij de medewerkers die daar een dienst draaien er opstaan. Dit betekent dat een medewerker die in de portioneer en in de afwas werkt op beide roosters voorkomt. Ik wil dus per medewerker/kolom bepalen of gewerkt wordt op een bepaalde afdeling.

WiKi
Zo duidelijker:rolleyes:

Welke expert kan mij helpen aan een antwoord of advies:(

Als je nu eens in de cellen laat zien wat je als resultaat wilt terug zien, word het misschien wat duidelijker.
Het is mij ook nog niet duidelijk, dus nogmaals:
Hoe moeten de roosterbladen dat je wilt uitprinten er uitzien en waar moet hij welke gegevens vandaan halen?

Ik wil onder de kolommen met een persoonlijk rooster in een cel de waarde waar of onwaar. Onderstaande string wil ik aanpassen aan de juiste regel en bereik en daarmee de kolommen met onwaar verbergen.
PHP:
Sub hidecolumn()
Application.ScreenUpdating = False
Range("B1").ClearContents
Cells.Select
    Selection.EntireColumn.Hidden = False
       Dim myvalue As String
        myvalue = InputBox("Geef waarde op")
        Range("CV1").Select
    activecell.FormulaR1C1 = "stop"
      Range("a1").Select
         If activecell.Row = 1 Then
         Do Until activecell.Formula = "stop"
         activecell.Offset(0, 1).Select
         If activecell.Formula = (myvalue) Then
        Selection.EntireColumn.Hidden = True
         End If
         Loop
End If
  ActiveWindow.ScrollColumn = 1
      Range("a1").Select
 Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Ik overweeg ook om bij iedere groep een eigen unieke Letter ervoor te plaatsen en daarop te zoeken maar heb geen passende formule gevonden en weet niet hoe ik dit in VBA voor elkaar krijg. Bestaat er een formule met de functie "Bereik bevat" of "Cel in bereik begint met"?

Laatst bewerkt:
Ik begrijp er niets van.

Ik vind je tabel op het tabblad "Diensten" erg verwarrend. Je gebruikt allerlei verschillende lengtes in de code, ook combineer je codes. En al helemaal nooit een * gebruiken in een tabel!

Suggestie: begin eerst met opzetten van een goede codetabel en werk van daaruit gestructureerd verder.

Een nieuwe poging,

De codes in de bijlage heb ik aangepast door een unieke letter aan een groep toe te kennen en onder het rooster heb ik een cel met de waarde waar of onwaar als de code (letter) in de kolom voorkomt. Dit wil ik met een formule doen. (ook een suggestie met VBA is welkom)

In de volgende vraag zag ik formule waarin gezocht wordt in een bereik op een deel van een waarde. Het lukt mij niet om deze formule om te bouwen. Wie kan helpen?

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=363143&highlight=voornaam

Vervolgens wil ik met deze info en een macro aangeven welke kolommen verborgen moeten worden

WiKi

Bijlagen

Maakte het wat te ingewikkeld, heb het opgelost door te puzzelen met
PHP:
=AANTAL.ALS(C$3:C$34;"A*")

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan