Met HTC S710 in buitenland mailen (Wifi/GPRS)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manke

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2006
Ben in het bezit van een HTC S710. Dit tot mijn volle tevredenheid. Ik heb een abonnement bij Vodafone. Hierbij heb ik een “ Zorgeloos Internet Blox internet” abonnement afgesloten. Ik kan dus in Nederland naar hartenlust browsen, mailen en mail checken op mn smartphone. Dit doe ik via de GPRS verbinding.

Nu ga ik binnenkort naar het buitenland. Het internet opgaan in het buitenland, evenals e-mail checken is via GPRS een dure aangelegenheid. Gelukkig is op de camping een WIFI point waar ik gebruik van kan maken. Dat ga ik ook zeker doen. Wanneer ik naar het buitenland ga zet ik mn mail op handmatig checken.

Nu was ik het volgende van plan. Ik ga op de camping naar het betreffende punt toe, en zet daar mn Wifi aan en meldt me bij het betreffende Wifi-punt aan. Als ik Wifi verbinding heb ga ik vervolgens via mn smartphone, mn mail checken (functie handmatig).

Nu mijn vraag.. zal de smartphone allereerst proberen via de tot stand gekomen (gratis) WIFI- verbinding contact te zoeken of zal ie toch via GPRS aan het werk gaan? Kortom: gaat Wifi boven GPRS?

Alvast bedankt voor de redactie
Manke

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan