Met HTML Tfoot automatische paginanummering invoeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

leifoet

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2007
Berichten
326
Tot heden laat ik <Thead> de kolomtitels van databasetabellen op de eerste en indien nodig op volgende pagina's automatisch afdrukken.
Op diezelfde pagina's wil ik ook de paginanummers automatisch afdrukken (naar analogie met Word).
Kan ik daarbij gebruik maken van <Tfoot> ?

HTML:
...
	<tfoot>
		<tr>
			<td>
			<br>Namenlijst - Pagina 1 (of 2 of 3 of ... ) van (vb) 10.	
			</td> 
		</tr>
	</tfoot>

</table>
(Database = Access / overige progcode = ASP Classic)

Probleem :
>hoe teller onvoeren ?
>Tfoot-tekst moet telkens onderaan in voettekstzone afgedrukt worden en niet onmiddellijk na de tabelitems als de 'laatste pagina niet meer een volle pagina beslaat.

Dank voor tips
 
Onderstaande header-code is inderdaad wat ik voor ogen heb.

Code:
@page {
  @bottom-center {
    content: 'Page ' counter(page) ' of ' counter(pages);
  }
}

Ben evenwel nog niet zo bedreven in de 'conversie' (praktische toepassing) ervan naar/in de <Tfoot>sub #1
Dank voor wat toelichting.
 
Bij @page (en alles wat erbij hoort)

- Safari begrijpt dit niet
- Firefox ondersteunt geen size

Chrome, Edge en Opera werken goed.

(praktische toepassing) ervan naar/in de <tfoot> sub #1
Het komt niet ergens in de <table>(bijv. <tfoot>) omdat de tabel zich niet zal uitstrekken tot het einde van de A4.
 
Laatst bewerkt:
Het komt niet ergens in de <table>(bijv. <tfoot>) omdat de tabel zich niet zal uitstrekken tot het einde van de A4.

Ik ga ervan uit dat de @page code (#3) geplaatst wordt in de 'head' onder de rubriek <style type="text/css" media="print"> ?
(bij de hierin reeds bestaande codes als o.a.
Code:
.printtext {
	display: block;
}
.dontprinttext {
	display: none
}

Hoe gebeurt de koppeling van @page dan met het document - met <div> ?
Of is er een verschil tussen de notaties @page en .page ?

Stel dat ik toch zou opteren om Safari en Firefox te betrekken, is dat een volledig andere code ?

Dank voor tips.
 
Laatst bewerkt:
Heb jij een paginanummer op papier?

Ik heb wat zitten proberen mar mij lukt het 123 niet. Een oplopende pagina nummering zie ik bij mij niet in het afdrukvoorbeeld (Chrome / Edge).
 
Laatst bewerkt:
Heb (nog) géén paginanummers op papier.
Kan ik aub wat verduidelijking lezen op mijn probleempjes sub #5 - en vooral de eerste :
Hoe gebeurt de koppeling van @page dan met het document - met <div> ?
Of is er een verschil tussen de notaties @page en .page ?
Dank
 
Dit is de definitie van @page , ppppfffffff

De CSS @page regel definieert de afmetingen van de pagina die wordt afgedrukt. Er zijn een aantal belangrijke dingen die gecontroleerd en ingesteld moeten zijn wanneer u een webpagina wilt afdrukken. Dit zijn

size (afmeting; bijv. A4 of cm of mm)
page-orientation
margin, padding, border
page-break (after, before, inside)
header, footer
page number (counter)
orphans

Hoe verder?? Geen idee :confused:

De voorbeelden op internet werken bij mij niet.

Of is er een verschil tussen de notaties @page en .page ?
Zeer zeker is hierin een verschil.
De .page is een "class" die verwijst naar een html element met: class="page"
Met @page kunnen eigenschappen voor de af te drukken pagina worden ingesteld (als dit werkt?).
 
Laatst bewerkt:
Thx bron voor verduidelijking.

Kan een minder goede werking (?) van @page mogelijks vervangen worden door class="page" (zoals met .printtext sub #5) of is dat hier niet mogelijk ?
BTW stel mij de vraag : hoe zouden doorgewinterde professionele websitebouwers een pagina-aanduiding (onder of boven) dan oplossen.

Dank voor tips.
 
Laatst bewerkt:
Kan een minder goede werking (?) van @page mogelijks vervangen worden door class="page" (zoals met .printtext sub #5) of is dat hier niet mogelijk ?
In de css zijn selectors die met symbool * . [ : # beginnen iets anders dan regels die met een @ beginnen.
Alléén regel @media print en regel @page zijn bruikbaar om te printen, echter werken die niet bij mij.

hoe zouden doorgewinterde professionele websitebouwers een pagina-aanduiding (onder of boven) dan oplossen.
Zelden print ik een pagina (alles is mobiel, waarom printen?) . Persoonlijk ben ik nooit pagina nummering tegengekomen.
Mogelijke oplossing: print als pdf bestand, dan de pdf openen en die printen.

update.
Als voorbeeld de anwb routeplanner, veel pagina's, geen pagina nummering.
 
Laatst bewerkt:
Ah, de @page eigenschappen werken niet omdat het wel is gedocumenteerd maar nog niet is geïmplementeerd.
Alleen margin werkt volgens de "Description Note" op deze MDN pagina
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan