Met IP adres geen aanmelding op router

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liliwam

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2011
Dames en heren,

Wij hebben een Netgear (192.168.16.1) wat onze standaard gateway is.
Hieraan zijn 2 routers aangesloten; eentje van KPN (192.168.2.1) is een Thomson en is gewoon bereikbaar na het ingeven van de gebruikersnaam en wachtwoord.
De tweede is van XS4all (192.168.3.1) en is ook een Thomson (546i) maar wanneer ik het IP adres ingeef, krijg ik een google pagina ipv de login van de router.

Wanneer ik het ip adres ga pingen, krijg ik gewoon bericht dat het allemaal naar behoren werkt.
Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Alvast bedankt voor de hulp!
Gr.
William

Zoals ik het lees gebruiken jullie 3 verschillende netwerken. Heeft dat een reden? Want over het algemeen vinden routers het niet echt fijn als ze achter elkaar geplaatst worden, zeker als ook de IP range overeenkomt. Gebruiken jullie 255.255.255.0 als subnet?

Verder springen sommige browsers standaard naar een google searchpagina als ze een site niet kunnen vinden. Het zou kunnen dat de thomson bv alleen http of alleen https ondersteunt en als je dan de andere optie probeert (bv http ipv https) dan wordt er geen site gevonden.

Persoonlijk zou ik, als de situatie dat toelaat, intern gewoon 1 ip range gebruiken, nl dat van de hoofdrouter en de twee anderen als switch configureren ipv router.

Hey Buick,

Waarschijnlijk heb ik het verkeerd verwoord...
De Netgear (192.168.16.1) is onze standaard gateway. Op deze netgear zitten 2 internetverbindingen (modem ipv router waarschijnlijk) met 192.168.2.1 en 192.168.3.1 als gateway.
Op de .2.1 kan ik zonder problemen inloggen maar wanneer ik het ip adres 192.168.3.1 intoets krijg ik of de melding dat de pagina niet kan worden weergegeven maar in de meeste gevallen een google pagina...
Subnet is inderdaad 255.255.255.0...
Thanks!

Je had het niet verkeerd verwoord hoor :)
Maar het probleem zit in de IP adressen. Die zitten alledrie in een ander subnet. Dus óf de IP adressen zijn met de hand ingesteld en in dat geval moeten ze op hetzelfde subnet (dwz dat de eerste drie getallen van het ip adres gelijk zijn) , óf er hangen meerdere routers aan elkaar, waarbij elke router in een andere IP range is gezet. En nog afgezien van de extra vertraging die je oploopt, levert het ook vaak problemen met NAT.

|Maar kun je anders even de situatie uitleggen hoe die zou moeten werken? Dus bv, je hebt een kabelmodem of ADSL modem en daar moeten meerdere aansluitingen op komen?

Want normaal zijn er twee standaard opties :

1 * Je hebt een kabel/adsl modem met ingebouwde router : Daar kun je dan (als deze meerdere aansluitingen heeft ) meerdere pc's meteen op aansluiten, en als er maar 1 netwerkaansluiting op zit, dmv een switch meerdere pc's aansluiten.

2 * Je hebt een kabel/adsl modem zonder ingebouwde router : daar plaats je dan een router achter (deze heeft meestal al 4-6 uitgangen) waar je de computers op aan kunt sluiten. Mocht je meer aansluitingen hebben dan je router, dan plaats je er een switch achter.

Wat je dan bereikt is dat alle pc's of andere netwerkapparatuur internet hebben, maar ook dat ze allemaal op hetzelfde subnet zitten (dus de IP adressen allemaal in hetzelfde bereik)

Want (misschien overbodige uitleg, maar ik weet niet hoever je netwerk kennis reikt ;) ) 192.168.16.1 192.168.3.1 en 192.168.2.1 zijn, als je 255.255.255.0 als subnet gebruikt, 3 verschillende netwerken en worden dus ook zo behandeld.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, probeer anders even een simpel schetsje van de situatie te maken.

Goedemiddag Buick,

De Netgear van 192.168.16.1 is ook een apparaat dat de snelste van de internet verbindingen doorstuurt. De andere lijn wordt daarmee een backup. Mocht een van de internetverbindingen uitvallen, dan zal de Netgear schakelen tussen de verbindingen en zorgen dat er op het netwerk geen internet verlies is.

Kan het zijn dat de Netgear ervoor zorgt dat ik niet op de .3.1 kan omdat de .2.1 de hoofdvoorziening is van het internet?
M.a.w. wanneer ik de verbinding van de hoofdaansluiting verbreek en dat de Netgear daardoor de .3.1 moet gaan gebruiken, kan het dan zijn dat ik dan juist wel kan inloggen op dit apparaat?

Vreemd vind ik dat wanneer het 3 verschillende netwerken zijn, dat ik wel kan inloggen op de .16.1 en .2.1 maar niet op de .3.1.
Ik hoor graag wat de gedachten zijn...
Alvast bedankt!
:)

Laatst bewerkt:
Ik heb de primaire internetverbinding verbroken en nu krijg ik wel het inlogscherm.
Nu werkt het gebruikersnaam/wachtwoord niet maar dat is niet een probleem voor hier.

Bedankt voor de gedane moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan