Met laptop de PC aansturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

lexke72

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2008
ik zou graag met mijn laptop via mijn draadloosnetwerk met mijn pc willen kunnen aansturen.
Ik wil graag dat ik met mijn laptop programma's of bewerkingen van mijn pc via mijn laptop kan aansturen. Is dit mogelijk

Op mijn pc en laptop staan allebei windows XP
zou iemand me kunnen uitleggen (liefst in jip en janneke taal) hoe ik dit zou kunnen maken ? of wat ik nodig heb aan software....

ik hoor graag van jullie...thankx

lexke

vraag

Bedoel je dat je bestanden via je laptop wil openen die op jou computer staan?

ja... en dat ik bijvoorbeeld ook mijn mail kan lezen via de op de pc geinstaleerd outlook.

Vraag

Je zou een map kunnen delen. Maar zit jou laptop en jou computer in de zelfde netwerk?

weet ik eigenlijk niet.
ik heb de pc met een utp kabel aan mijn (telfort) adsl verbonden en mijn laptop is draadloos verbonden aan deze modem.

ja... en dat ik bijvoorbeeld ook mijn mail kan lezen via de op de pc geinstaleerd outlook.

De gegevens in outlook kunnen niet tegelijkertijd worden geraadpleegd op zowel je notebook áls de pc.

Ik heb het gegevensbestand op een usb-stick gezet, zodat ik die altijd kan gebruiken. Ook als ik met de notebook 'elders' ben.

ik wil op mijn pc de mail binnenhalen en via de laptop willen checken. Maar ook mijn administraie die in word en excel staan op 1 vaste locatie hebben staan en aan kunnen via de laptop. OOk heb ik een externe (usb) harde schif die ik van beide locatie aan zou willen kunnen.

Laatst bewerkt:
ik wil op mijn pc de mail binnenhalen en via de laptop willen checken. Maar ook mijn administraie die in word en excel staan op 11 vaste locatie hebben staan en aan kunnen via de laptop

Tsja .... en die laptop neem je - als het goed is - ook mee 'naar buiten'.
En je zit dan dus niet in je netwerk thuis ......

Wat je kan doen is alle bestanden alleen op de laptop zetten in 'gedeelde' mappen.
En thuis je laptop aan / en in het netwerk.
Eenmaal aangesloten kan je vanaf je pc die bestanden dan gebruiken.

Nadeel: thuis moet je altijd je notebook aan hebben staan ook al werk je achter je pc .....

ik wil juist dat op mijn laptop geen gegeven staan van mijn outlook.
En wil graag de pc altijd aan hebben met mijn externe hardeschijf.
Hierdoor blijft mijn laptop altijd leeg en staan er geen persoonlijk gegevens op als ik buiten de deur ben. Maar indien ik thuis ben kan ik wel weer alles op mijn pc laden of op roepen.

vraag

Zit jou laptop en computer in het zelfde netwerk? anders kan het niet

Ok,

Mijn laatste reactie ..... :confused:
Neem je externe harde schijf dan maar mee ...... :o

Met UltraVNC (Virtual Network Connection)
http://sourceforge.net/search/?type_of_search=soft&words=vnc
dit is open source

of dameware
http://www.dameware.com/
probeerversie 30 dagen

hiermee kun je remote control plegen
of wel je haalt de desktop van de remote PC naar de PC waar je op werkt
Dit werkt locaal perfect (hoge snelheid)
Maar werkt ook vanaf internet

Denk er wel om de zaak goed af te schermen

give it a try

grtz gerrit

re

Ik heb geen flouw idee hoe we dit gaan doen.als je je mail wilt checke kun je dat via www.mail2web.com. Daar moet je een account maken, en dan kun je je mail bekijken, misschien een oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan