Beste...,
In mijn netwerkomgevinkje heb ik eerst een ADSL modem.
Dan een kabel naar een router die ook draadloos ondersteunt.
Via een draadje naar een andere ruimte in een switch.
1 draadje naar mijn "nieuwe" router (Marktplaats).
Deze router is een Linksys WRT54G.
Ik kom prima in mijn router via password admin (ondertussen uiteraard gewijzigd
).
Ik heb het draadloze ingesteld en dit netwerk krijg ik ook te zien in de lijst met available networks.
Ik kan ook connecten naar dit netwerk en daarmee mijn router weer zien (192.168.1.129, omdat de eerste router 192168.1.1 heeft).
Maar ik krijg niet meer dan de router te zien!
Dus ook niet de PC's in mijn netwerk, laat staan internet.
Als ik connect naar mijn eerste router (draadloos of met draad) dan zie ik alle PC's op het netwerk, behalve de nieuwe router en de PC die daarachter staat. Tevens kan ik dan wel op Internet.
Lastig....
Ik heb de nieuwe router zo ingesteld dat ik hem niet als DHCP server wil laten fungeren.
De PC achter de router heeft een vast IP-adres van me gekregen en de gateway heb ik gezet op 192.168.1.1.
Ik vermoed dat de nieuwe router nu geen routerfuncite heeft maar een "blok-functie".
Dus het lijkt alsof ik twee aparte netwerken heb.
Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat ik wel via de nieuwe router op internet kan (en dus ook op de overige PC's [ alle 1
]) ?
Beetje moeilijk omschreven misschien, maar ik ben bang dat ik het niet veel duidelijker kan maken.
Alvast bedankt!
groet,
Dave.
Situatieschets:
Modem -draad- Router 1 -draad- switch -draad- Router 2 -draad- PC2
en dus ook:
Modem -draad- Router 1 -draad- PC1
PC2 ziet PC1 niet en kan niet op Internet.
PC1 ziet PC2 niet maar kan wel op Internet.
In mijn netwerkomgevinkje heb ik eerst een ADSL modem.
Dan een kabel naar een router die ook draadloos ondersteunt.
Via een draadje naar een andere ruimte in een switch.
1 draadje naar mijn "nieuwe" router (Marktplaats).
Deze router is een Linksys WRT54G.
Ik kom prima in mijn router via password admin (ondertussen uiteraard gewijzigd

Ik heb het draadloze ingesteld en dit netwerk krijg ik ook te zien in de lijst met available networks.
Ik kan ook connecten naar dit netwerk en daarmee mijn router weer zien (192.168.1.129, omdat de eerste router 192168.1.1 heeft).
Maar ik krijg niet meer dan de router te zien!
Dus ook niet de PC's in mijn netwerk, laat staan internet.
Als ik connect naar mijn eerste router (draadloos of met draad) dan zie ik alle PC's op het netwerk, behalve de nieuwe router en de PC die daarachter staat. Tevens kan ik dan wel op Internet.
Lastig....
Ik heb de nieuwe router zo ingesteld dat ik hem niet als DHCP server wil laten fungeren.
De PC achter de router heeft een vast IP-adres van me gekregen en de gateway heb ik gezet op 192.168.1.1.
Ik vermoed dat de nieuwe router nu geen routerfuncite heeft maar een "blok-functie".
Dus het lijkt alsof ik twee aparte netwerken heb.
Hoe kan ik het nu voor elkaar krijgen dat ik wel via de nieuwe router op internet kan (en dus ook op de overige PC's [ alle 1

Beetje moeilijk omschreven misschien, maar ik ben bang dat ik het niet veel duidelijker kan maken.
Alvast bedankt!
groet,
Dave.
Situatieschets:
Modem -draad- Router 1 -draad- switch -draad- Router 2 -draad- PC2
en dus ook:
Modem -draad- Router 1 -draad- PC1
PC2 ziet PC1 niet en kan niet op Internet.
PC1 ziet PC2 niet maar kan wel op Internet.
Laatst bewerkt: