• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met macro snel naar juiste cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
In de bijlage een bestand wat ik gebruik om kosten te alloceren. Elke twee weken voeg ik onderaan de tabel een nieuw blok toe om de nieuwe gegevens in te voeren; de tabel wordt dus elke twee weken met een tiental regels uitgebreid. Rechts vind je de kostensoorten (1 t/m 12), ook deze kunnen van tijd tot tijd worden uitgebreid.

Wat ik graag zou willen is voor elke kostensoort een knop in de sheet die me automatisch naar de juiste kolom en de laatste regel brengt. Dus als ik nu op 'Knop 1' zou klikken wil ik naar cel G168 springen, zou ik op 'Knop 2' klikken naar cel M168, etc. Over twee weken, wanneer ik er een blok bij zet, moet ik dus met dezelfde 'Knop 1' naar G178 ipv G168, omdat dat dan de laatste regel is. Kan dit?
.
.

Bijlagen

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Application.Goto ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Cells.SpecialCells(11).Row, 1), True
End Sub

Ok, dank je. En hoe maak ik dan het onderscheid tussen kostensoort 1, 2, etc.?

kolom A

Application.Goto ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Cells.SpecialCells(11).Row, 1), True

kolom G
Application.Goto ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Cells.SpecialCells(11).Row, 7), True

kolom M
Application.Goto ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Cells.SpecialCells(11).Row, 13), True

etc.

Ah, nu snap ik het. Hij werkt alleen nog niet helemaal zoals ik het graag zou hebben. Op de een of andere manier komt hij 'te laag' uit. In het voorbeeld springt hij naar regel 222 ipv naar 168. Enig idee hoe dat kan?

Je hebt in rij 222 (ooit) wat gegevens gehad.
Oplossing: selecteer rij 169 t/m 230, verwijder ze (niet leegmaken maar echt verwijderen).
Sla het gewijzigde bestand met wijziging op en open het opnieuw.

Ja, ik dacht al zoiets. Ik had de rijen al verwijderd, maar nog niet opgeslagen en opnieuw geopend. Nu doet hij het wel. Is het trouwens ook mogelijk om op de laatste rij terecht te komen ipv eronder (dus op 168 ipv 169)?

Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
    Application.Goto ActiveSheet.Cells(ActiveSheet.Cells.SpecialCells(11).Row [COLOR="Red"]- 1[/COLOR], 1), True
End Sub

Mvg

Rudi

Soms kan het zo eenvoudig zijn. Bedankt allebei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan