• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met macro waardes kopieren naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

TempoWillem

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2015
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:
In een sheet verzamel ik op blad 1 de productieaantallen en gewerkte uren van medewerkers, opgeteld in de laatste kolommen. Aan het eind van iedere week wil ik de totalen opslaan naar een ander werkblad en vervolgens de ingevulde gegevens op blad 1 wissen.

Ik krijg dat op zich voor elkaar, ware het niet dat ik niet verder kom dan het kopieren op zich. Het is de bedoeling dat de macro kijkt naar het ingevulde weeknummer en de gegevens in de bijbehorende week op het andere blad plaatst. Wat ik nu heb kopieert steeds naar dezelfde velden.
Ik heb een versimpeld voorbeeld bijgevoegd in een bestand.

Mocht ik me niet duidelijk hebben uitgedrukt hoor ik dat graag.

Alvast bedankt voor de hulp!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bv zo

Code:
Sub VenA()
With Sheets(1)
    Sheets(2).Rows(1).Find(.[B1]).Offset(2, -1).Resize(4, 2) = .Range("M4:N7").Value
    .Range("B4:K7").ClearContents
End With
End Sub

Bv zo

Code:
Sub VenA()
With Sheets(1)
    Sheets(2).Rows(1).Find(.[B1]).Offset(2, -1).Resize(4, 2) = .Range("M4:N7").Value
    .Range("B4:K7").ClearContents
End With
End Sub

VenA,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga eens kijken of ik hiermee bereik wat ik wil, het bestand waar het voor nodig is is iets gecompliceerder... In mijn voorbeeld werkt het perfect dus dat is alvast top. Effe puzzelen dus!

VenA,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga eens kijken of ik hiermee bereik wat ik wil, het bestand waar het voor nodig is is iets gecompliceerder... In mijn voorbeeld werkt het perfect dus dat is alvast top. Effe puzzelen dus!

Na wat stoeien precies wat ik wilde. Ontzettend bedankt VenA!

Graag gedaan. Altijd goed om er zelf wat mee te stoeien en het opgelost te krijgen.:thumb:

Zelf zou ik de totalen wegschrijven in een tabel en vervolgens met een draaitabel een overzicht maken. Klik in de tab 'Blad1' op de blauwe knop en kijk eens in de tab 'Totalen'

Bijlagen

Graag gedaan. Altijd goed om er zelf wat mee te stoeien en het opgelost te krijgen.:thumb:

Zelf zou ik de totalen wegschrijven in een tabel en vervolgens met een draaitabel een overzicht maken. Klik in de tab 'Blad1' op de blauwe knop en kijk eens in de tab 'Totalen'

Ik heb nooit wat met draaitabellen gedaan, ik deel mijn eigen tabellen in en zet waarden tegenover elkaar, maar zo'n draaitabel ziet er wel erg strak uit moet ik zeggen. Daar ga ik me zeker in verdiepen! Nogmaals dank...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan