• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met macro word starten uit excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schipperjte

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Geplaatst: Gisteren, om 21:53 Onderwerp: van uit excel een word bestand openen

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo,

Kom er niet echt uit

Heb in excel een voor blad waar ik bepaalde gegevens invul en via kopieeren en plakken speciaal een aantal andere bladen in excel uitprint.

Heb een word document dat ik met een aantal gegevens moet invullen van dit voor blad

Via koppelingen lukt dit aardig

als ik het word document open word er gevraagd of ik deze koppelingen wil bijwerken , klik ik op ja word alles veranderd en kan ik printen

heb het via een macro geprobeerd , word bestand openen kies ja
einde macro

maar dit werkt dus niet

hoe kan ik een macro maken zodat ik in excel of in vba dat als ik op een knopje druk
de macro word gestart

1 word document word geopend
2 koppelingen worden bijgewerkt in word document

alvast bedankt
Bas

Oke sorry wist ik niet

heb dit gevonden

Sub OpenWordDoc()
Set Wordapp = CreateObject("Word.Application")
Set Worddoc = Wordapp.Workbooks.Open(Filename:="C:\PAPVL\Maersk oil.doc")
Wordapp.Visible = True
End Sub

maar geeft fout melding in
Set Worddoc = Wordapp.Workbooks.Open(Filename:="C:\PAPVL\Maersk oil.doc")

was voor openen excel maar heb het veranderd in word , of is dit niet mogelijk ?

mvg
Bas

Een Word object gaat niet overweg kunnen met een .Workbooks.open instructie aangezien deze specifiek voor Excel is. Heb momenteel niet de tijd om het uit te zoeken. Maar kan je dat niet vervangen door iets in de zin van .file.open ofzo.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan