Ik heb een stukje VBA code waarbij ik kan zoeken in een sheet. Echter nu wil ik de gevonden waarde tegelijk gebruiken om informatie te vinden in een ander werkboek.
Zie onderstaande macro.
Het is de bedoeling dat ik de gevonden waarde nummer_nr1 ook opzoek in een ander werkboek en een resultaat in hetzelfde messagebox laat zien.
Bv: Cel D2 wordt gevonden in sheet "database" en waarde in cel A2 en B2 worden weergegeven in de msgbox.
Nu wil ik waarde A2 (=nummer_nr1) op zoeken in een ander gesloten werkboek. Als deze gevonden wordt in bijvoorbeels cel A4 wil ik waarde B4 ook laten zien in de msgbox.
Nu is dus de vraag: hoe zoek ik dit in een gesloten werkboek? (Deze wil ik niet geopend hebben.)
Mijn kennis van VBA is nihil maar, ik hoop dat jullie met mijn vraag kunnen helpen.
Zie onderstaande macro.
Het is de bedoeling dat ik de gevonden waarde nummer_nr1 ook opzoek in een ander werkboek en een resultaat in hetzelfde messagebox laat zien.
Bv: Cel D2 wordt gevonden in sheet "database" en waarde in cel A2 en B2 worden weergegeven in de msgbox.
Nu wil ik waarde A2 (=nummer_nr1) op zoeken in een ander gesloten werkboek. Als deze gevonden wordt in bijvoorbeels cel A4 wil ik waarde B4 ook laten zien in de msgbox.
Nu is dus de vraag: hoe zoek ik dit in een gesloten werkboek? (Deze wil ik niet geopend hebben.)
Mijn kennis van VBA is nihil maar, ik hoop dat jullie met mijn vraag kunnen helpen.
Code:
Sub zoeken()
zoek1:
data_nr = InputBox("Geef hier het nummer", "Van welk nummer zoek je de data file?")
If data_nr = Cancel Then GoTo einde
Sheets("database").Select
On Error GoTo fout1
Cells.Find(What:=data_nr, After:=ActiveCell, LookIn:=xlValues, LookAt _
:=xlPart, SearchOrder:=xlByRows, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
False).Activate
data_nr1 = ActiveCell.Value
nummer_nr1 = ActiveCell.Offset(0, -3).Value
Datum_nr1 = ActiveCell.Offset(0, -2).Value
gevonden = MsgBox("Data-file " & nummer_nr1 & " is bewerkt op " & Datum_nr1 & Chr(13) & Chr(13) & "Wil je nog een data-file zoeken?", vbYesNo, "Resultaat")
If gevonden = vbYes Then GoTo zoek1 Else GoTo einde
fout1:
MsgBox ("Weet je zeker dat het nummer klopt? Het is mij niet bekend.")
einde:
Sheets("formulier").Select
End Sub