rhvanloenen
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 nov 2012
Ik heb het onderstaande script waarbij van negen cellen een aantal blauw moet worden (aantal is cl.value). De rest van de negen wordt grijs. Werkt prima.
Maar nu wil ik in het tweede gedeelte, in de grijze cellen, cellen die niet leeg zijn rood kleuren.
Heb al flink lopen zoeken, maar kom er niet mooi uit binnen dit script. Nu wordt elke cel cl.value+1 rood, met of zonder inhoud.
Wat moet er aangepast worden.
For Each cl In Range("E1:E" & Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row) '.SpecialCells(2, 1)
If cl.Value >= 1 Then
'reeks van negen cellen
'cl.value is aantal cellen van de negen dat blauw moet worden.
If IsNumeric(cl.Value) = True Then
cl.Offset(, 1).Resize(, cl).Interior.ColorIndex = 34 ' cl is de waarde van het aantal andere kleur cellen uit kolom E
'de rest van de negen cellen wordt grijs
cl.Offset(, 1 + cl.Value).Resize(, 9 - cl.Value).Interior.ColorIndex = 15 '9 is het aantal cellen hiervanaf E
'Tot hier gaat het goed, maar hierna kom ik er niet uit. Negen cellen - cl.value, daarin elke cel met een tekst, dan moet die cel rood worden.
If Not IsEmpty(ActiveCell.Value) Then
cl.Offset(, 1 + cl.Value).Interior.ColorIndex = 46 'oranje
End If
End If
End If
Next cl

Maar nu wil ik in het tweede gedeelte, in de grijze cellen, cellen die niet leeg zijn rood kleuren.
Heb al flink lopen zoeken, maar kom er niet mooi uit binnen dit script. Nu wordt elke cel cl.value+1 rood, met of zonder inhoud.
Wat moet er aangepast worden.
For Each cl In Range("E1:E" & Cells(Rows.Count, 3).End(xlUp).Row) '.SpecialCells(2, 1)
If cl.Value >= 1 Then
'reeks van negen cellen
'cl.value is aantal cellen van de negen dat blauw moet worden.
If IsNumeric(cl.Value) = True Then
cl.Offset(, 1).Resize(, cl).Interior.ColorIndex = 34 ' cl is de waarde van het aantal andere kleur cellen uit kolom E
'de rest van de negen cellen wordt grijs
cl.Offset(, 1 + cl.Value).Resize(, 9 - cl.Value).Interior.ColorIndex = 15 '9 is het aantal cellen hiervanaf E
'Tot hier gaat het goed, maar hierna kom ik er niet uit. Negen cellen - cl.value, daarin elke cel met een tekst, dan moet die cel rood worden.
If Not IsEmpty(ActiveCell.Value) Then
cl.Offset(, 1 + cl.Value).Interior.ColorIndex = 46 'oranje
End If
End If
End If
Next cl