Met muis tekstveld tevoorschijn laten komen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjornbos

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2009
Hallo allemaal,

Ik wil na mijn tekstveld een sterretje (*). Dit doe ik doormiddel van een label. Wanneer ik met mijn muis over die label ga, wil ik dat er een tekstveld tevoorschijn komt. Hoe doe ik dit precies, kan iemand mij dat uitleggen?

Ohja en voor het geval mensen gelijk beginnen over school:

Ik heb met school inderdaad java, ook op dit moment. Ik mag van mij leraar op internet gewoon vragen om een voorbeeld als ik iets niet weet, want anders zou ik het aan hem gevraagd hebben. Ik moet leren, en zo leer ik, dus mag dat.

Maargoed, deze vraag heeft daar eigenlijk niets mee te maken, want ik hoef dit niet in mijn applet ingebouwd te hebben, ik wil het alleen wel.

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos

zoiets heet een tooltip. Het Javascript event dat je zoekt is mouseover:
HTML:
<label for='test' id='testlabel'>
   <input type='text' id='test' /> *
</label>

<p id='uitleg' style='display: none;'>
   de stijl van deze paragraaf is natuurlijk beter af in een css file.
</p>
[JS]document.getElementById('testlabel').addEventListener('mouseover', function()
{
document.getElementById('uitleg').style.display = 'block';
}, false);[/JS]en dan nog een mouseout event om de paragraaf weer 'weg' te laten gaan.

Overgens werkt dit alleen in niet-IE browsers. Voor IE heb je attachEvent nodig.

Werkt attachEvent wel in elke browser? Of moet ik ze er allebei in zetten?
En werkt deze code ook in java-applet? Anders doe ik iets fout namelijk...

Bedankt voor je hulp tot zo ver!

AttachEvent werkt alleen in IE, addEventListener is de standaard en werkt in Gecko, Webkit, Opera, etcetera.

En werkt deze code ook in java-applet
Eh, we hebben het hier over Javascript, niet Java...?

AttachEvent werkt alleen in IE, addEventListener is de standaard en werkt in Gecko, Webkit, Opera, etcetera.

Eh, we hebben het hier over Javascript, niet Java...?

Oh, ik zie nu dat ik het ook in het verkeerde topic heb geplaatst. Kan iemand dit naar: "Java" verplaatsen?

En sorry, mijn fout, ik zoek dus een script dat werkt in een java-applet.

CSS hunter, bedankt voor je reactie, maar ik zoek er 1 voor in een java-applet!

Met vriendelijke groeten,

Björn Bos

Mogelijks is het dan ook de bedoeling dat je best in java verder gaat
java script doet geen events daarvoor heb je wel een over textfield on mouse over en ect maar je heeft hen best een id zodat u deze later terugvindt met code.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan