Met naam aanmelden bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

theobakker

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2000
Berichten
519
Sinds kort moet ik bij het opstarten van mijn PC in een schermpje mijn naam en wachtwoord opgeven. Vroeger had ik dat nooit en werd mijn systeem gewoon opgestart.Nu heb ik wel eens gelezen dat door het verwijderen van een extra naam onder Gebruikersaccounts in het configuratiescheem een dergelijk probleem op te lossen is. Maar nadat ik dat had gedaan bleef ik de melding houden. Weet iemand hoe ik hiervan af kan komen.

Theo
 
Ga terug naar Gebruikersaccounts en klik op: "Manier waarop gebruikers zich aan- en afmelden wijzigen".

In het nieuwe scherm staan twee vierkantjes voor regels tekst.

Vink in ieder geval het bovenste vierkantje aan.

Dan "opties toepassen".

PC herstarten.
 
Er gebeurt iets heel vreemds als ik dit doe. Als ik het veranderd heb krijg ik een schermpje te zien waarop Gebruikersaccounts op staat met de vermelding "idWelcomeGroup is niet gedefinieerd". Als ik dan weer terug wil om het vinkje opnieuw te zetten krijg ik de melding: "Client Services heeft het welkomstvenster en snelle gebruikerswisseling uitgeschakeld. U kunt Client Services voor Netware verwijderen als u deze funcite wilt terugzetten". Toen ik dit allemaal las begreep ik er helemaal niets meer van. Een oplossing?
 
Onder Systeembeheer bij Prestaties en Onderhoud in het configuratiescherm staat Microsoft Net Framework 1.1 configuration en Microsoft Net Framework 1.1 wizards. Wat dat precies betekent ontgaat mij volledig. Ik weet ook niet waar dat vandaan komt. Kun je mij iets uitleggen?
 
Dat wil je helemaal niet weten, maar dat is geen antwoord op mijn eerder gestelde vraag.:rolleyes:

Wil je het wel weten, leesvoer.
 
Waar kan ik iets vinden over accountbeheer. Ik heb geen idee waar dat staat.
 
In het configuratiescherm.

Je kunt overigens ook "gebruikersaccount " intrommelen bij help en ondersteuning, staat er allemaal.
 
Laatst bewerkt:
Bij gebruikersaccounts staat alleen mijn naam en gast. Verder niets. Er heeft wel iets anders gestaan maar dat heb ik weggehaald omdat ik dacht dat daarmee mijn probleem zou worden opgelost. Maar dat bleek niet zo te zijn.
 
Heb je in "Help en ondersteuning" gekeken zoals Lange Pier aanraadde?

Even kort door de bocht: in XP worden meerdere accounts aangemaakt, Administrator, Gebruiker (jij), Gast, maar ook b.v. All users, Default user, Local service NT, Network service NT.

Het is onduidelijk wat je precies hebt weggegooid, maar ik ben bang dat met Systeemherstel de zaak niet te repareren is, maar: baat het niet, schaadt het niet.

En anders wil een update- of reparatiesetup van Windows XP misschien helpen.

Zoniet, dan is een "clean install" van Windows XP het enige wat er op zit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan