Met opstarten, pc gelijk uit, na+- 5 sec weer aan?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timper

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2010
Hallo,

Als ik mijn PC opstart, gaat deze aan, maar gelijk weer uit en na ongeveer 5 sec. weer aan en werkt voor de rest gewoon goed. Dit is best storend. Waar kan dit aan liggen?
Het lijkt alsof de voeding "controleert" of alles werkt en dan gewoon opstart;p

Weet iemand waar dit aan ligt? alvast bedankt.

Wat bedoel je met aan en uit. Wat zie je dan en/of hoor je dan?

Ron

Hij gaat eerst gewoon goed aan, en gelijk, na 1 sec. gelijk uit, dus gewoon alles uit en na 5 sec gaat ie weer aan en start ie normaal op...

Voor specs van mijn pc, kijk even bij mijn systeem.

Kan je opstarten in Veilige Modus?

Wat ging hier aan vooraf?
Nieuwe hardware of software geïnstalleerd?
Zet dan eens een herstelpunt terug?

Of had je al problemen?

nog even iets belangrijks(denk ik) Dit is alleen als ik de schakelaar van mijn stekkerdoos uit heb gezet en dus weer aan doe. dus als de pc die dag al een keer aan is geweest gebeurd het niet...

@Aptje
Ik heb een nieuwe kast, CPU cooler en fancontroller. dus ik moest alle hardware overzetten. Misschien is de voeding niet sterk genoeg ofzo. Het lijkt me niet maar het zou kunnen?

Volgens mij is de stekkerdoos geaard. wel alles van mn pc en randapp. zit in 1 stopcontact...

Maar even op de experts/techneuten wachten die je kunnen helpen bij het achterhalen van mogelijke oorzaken.

Is er een probleem dan? Dat ding start toch op. Lijkt me niet dat-ie vanzelf uitgaat. Wellicht komen eerst de fans vol in en zakken dan terug naar een normaal niveau. Wellicht moeten er wat condensators opgeladen worden.

maar nogmaals, er is toch geen probleem; je drukt een keer op de knop en alles start op.

Ron

Laatst bewerkt:
Het is niet een heel groot "probleem" maar hij gaat dan gewoon echt uit, en start weer op. dit hoort gewoon niet.

mijn medion pc heeft dat ook als de stroom eraf is geweest, als je er weer stroom opzet gaat hij 1 seconden aan en dan moet je nog een keer op de aan en uit knop drukken en dan gaat hij gewoon aan. Dit is gewoon om hem alvast een beetje op te laden zoals haaren zegt

Zoiets dacht ik al, maar ik had dit vooraf nooit... maar ik hoef trouwens niet nog een keer op de aanknop te drukken, hij gaat vanzelf weer aan.;p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan