Met oude DOS software modem aanspreken op Win2k

Status
Niet open voor verdere reacties.

grozeboom

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Ik probeer met een oud DOS-programma (via CMD-command line) op een Windows 2000Prof werkstation te werken. Het programma moet een inbelverbinding opzetten op de "oude" dos-manier, dus aanspreken van Com1, daarna modem (UART) aansturen. Het programma geeft aan dat de poort wel benaderd wordt, maar ziet dan geen modem meer.
Hardware: HP/Compaq Evo D510, E-tech Bullet E56k, modem wordt wel door Win2k herkend, drivers zijn aanwezig.
Software: QpRemote (remote communicatie van QpServer - QNT).

Staat dat modem volgens win2000 ook op COM1? Volgens mij namelijk niet. COM1 is meestal de COM-poort achterop de PC.

Ga naar configuratiescherm > modem en kijk op welke COM-poort deze werkt. Gebruik die COM-poort in het programma.

Windows COM-poort

Het betreft een extern modem aan de Com1-poort. In Windows wordt deze normaal herkend en ook de Com1-poort is correct. Testen met Hyperterminal geven aan dat het modem wel aan te spreken is, dus de kabels zijn goed. Alleen het DOS-programma kan er niet bij komen.

Een extern modem, dat verklaart veel :)

Hoe heet dat programma en is het ergens te downloaden? dan ga ik er even mee spelen.

Sorry voor de late reactie, maar daar is ie:
Het programma is onderdeel van een pakket: QP-Server en is niet te downloaden. Ondertussen is het probleem verlaten en via een andere weg is een oplossing gezocht.
Ben overigens benieuwd waarom een extern modem iets verklaart. Kun je me daar over informeren?
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Het verklaart dat het modem COM1 gebruikt. Interne modems gebruiken COM3 of COM4 (of hoger).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan