met php msql verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

imacbest

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2008
hallo ik heb een nieuws systeem dat goed werkt. nu heb ik ook nog iets gemaakt dat iedereen wat kan posten maar dat komt dan in een ander tabel in die database. dan word het goedgekeurt en naar de echte nieuwspagina verplaatst waar het dan ook zichtbaar is. is het mogelijk om in php iets intevullen in een form dat hij (titel en schrijver) overeen komen en dan verplaatst? en dan moet hij rijenen, tijdstip titel verhaal schrijver naar die andetere database verplaatsen

en is het mogelijk dat hij na bv. 10 berichten een nieuwe pagina maakt en dan daar verder gaat? met linkje onderaan dus?

Laatst bewerkt:
Dat kan allemaal, ja.

Heb je het nieuws systeem zelf gemaakt?

Ok. Ben je al begonnen? Je kunt dingen van tabel naar tabel verplaatsen in PHP door eerst alles uit de ene tabel te halen (SELECT), toe te voegen aan de andere tabel (INSERT) en daarna te verwijderen uit de eerste tabel (DELETE)

Om een paginering systeem te maken, moet je wat meer werk verzetten... je zult bij moeten houden op welke pagina de gebruiker is (via de url) en de juiste data uit de lijst halen, en je zult op moeten vragen hoeveel pagina's er zijn en die allemaal tonen.

Ok. Ben je al begonnen? Je kunt dingen van tabel naar tabel verplaatsen in PHP door eerst alles uit de ene tabel te halen (SELECT), toe te voegen aan de andere tabel (INSERT) en daarna te verwijderen uit de eerste tabel (DELETE)

Om een paginering systeem te maken, moet je wat meer werk verzetten... je zult bij moeten houden op welke pagina de gebruiker is (via de url) en de juiste data uit de lijst halen, en je zult op moeten vragen hoeveel pagina's er zijn en die allemaal tonen.

heb je ook handleiding of voorbeeld van beide?

Je kunt de tutorials van bijv. w3schools.com voor PHP en SQL bekijken, daar staat het idee wel uitgelegd.

werkt niet

ik laat dat pagina systeem nu maar even achterwegen mischien later wel:)
maar nu heb ik een code maar hij verwijdert wel maar vervolgens zet hij lege velden in het andere tabel dus geen gegevens:
PHP:
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db) or die( "Unable to select database");

mysql_query("SELECT * FROM tijdelijknieuws");
mysql_query("INSERT INTO nieuws VALUES (tijdstip, titel, verhaal, schrijver)");
mysql_query("DELETE FROM tijdelijknieuws");
mysql_close();

weet iemand wat ik moet doen?

Laatst bewerkt:
Geldige queries maken :)

De eerste heeft geen WHERE en geeft je dus alle rijen.

De tweede is niet geldig, want je geeft geen waarden op om in te voegen, maar veldnamen (en dat mag daar niet)

De derde gooit de hele tabel leeg, want die heeft ook geen WHERE.

Geldige queries maken :)

De eerste heeft geen WHERE en geeft je dus alle rijen.

De tweede is niet geldig, want je geeft geen waarden op om in te voegen, maar veldnamen (en dat mag daar niet)

De derde gooit de hele tabel leeg, want die heeft ook geen WHERE.

1. hij moet ook alle rijen selecteren!
2. deze fout hij copyeert niet en hij moet het hele tabel meenemen!
3. hij moet ook daarna het hele tabel legen

Als je de hele tabel over wil poorten, kun je deze syntax gebruiken:

[sql]
INSERT INTO tabel_A ( veld_A, veld_B, veld_C )
( SELECT veld_1, veld_2, veld_3
FROM tabel_1 )
[/sql]

Zorg dat de velden met elkaar overeen komen, en hij pompt alle rijen van de ene tabel over naar de andere.

Kijk maar eens of je er uit komt :)

Als je de hele tabel over wil poorten, kun je deze syntax gebruiken:

[sql]
INSERT INTO tabel_A ( veld_A, veld_B, veld_C )
( SELECT veld_1, veld_2, veld_3
FROM tabel_1 )
[/sql]

Zorg dat de velden met elkaar overeen komen, en hij pompt alle rijen van de ene tabel over naar de andere.

Kijk maar eens of je er uit komt :)
kan dit met php?
PHP:
INSERT INTO nieuws ( tijdstip, titel, verhaal, schrijver )
( SELECT tijdstip, titel, verhaal, schrijver
  FROM nieuws )

Als je het met mysql_query uitvoert wel ja.

Als je het met mysql_query uitvoert wel ja.
zo?
PHP:
mysql_query("INSERT INTO nieuws ( tijdstip, titel, verhaal, schrijver ) ( SELECT tijdstip, titel, verhaal, schrijver  FROM nieuws )");
en bedankt voor het flotte reageren!

Probeer het, zou ik zeggen ;)

Ik weet niet zeker of het werkt, het zou kunnen dat je bij de SELECT nog op moet geven uit welke tabel hij moet selecteren omdat de velden hetzelfde heten, maar dat weet ik niet zeker...

hij doet het :)

hehe hij doet het:)
dit is de code:
PHP:
mysql_connect($db_host,$db_user,$db_pass);
mysql_select_db($db_db) or die( "Unable to select database");

mysql_query("SELECT * FROM tijdelijknieuws");
mysql_query("INSERT INTO nieuws ( tijdstip, titel, verhaal, schrijver ) ( SELECT tijdstip, titel, verhaal, schrijver  FROM tijdelijknieuws )");
mysql_query("DELETE FROM tijdelijknieuws");
mysql_close();
?>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan