Met PHP video (.flv) uitlezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Ik ben bezig met een site waarop enkele video's komen te staan. Deze heb ik van Youtube gedownload en geconverteerd naar .flv. Echter, als ik met PHP alleen de link embed, krijg ik 'een ontbrekende plugin' in elke browser en geen enkele plugin die we opnieuw geïnstalleerd hebben, helpt.

Daarom dacht ik, misschien heb ik een flv-player nodig, dus kwam ik op flvplayer.com, waar ze zowel een gratis als een betalende aanbieden. Ik kies voor de gratis versie.

Maar hoe kan ik dat nou embedden met PHP, want die video moet wel bij het juiste artikeltje komen, en ik werk met id's. Dus niet met honderden HTML-pagina's. Dan kan ik toch niet die hele embed code van die flv player klakkeloos kopiëren? Kan iemand mij dan stap voor stap even uitleggen hoe ik dit aan moet pakken?

Super, alvast bedankt.

Als het goed is werkt de player met een <param> tag oid, in welke je aangeeft waar het .flv bestandje staat. Bijvoorbeeld:
HTML:
<object ....>
   <param name='video' value='locatie/naar/bestand.flv' />
   <...>
</object>
Als je nu deze (embed) code in je php bestand doet, kan je de 'value' property van de param tag gewoon steeds aanpassen met php. Een (erg) simpel voorbeeld: stel, al je video's staan in de map videos, en de naam is gelijk aan het id:
PHP:
<object ....>
   <...>

<param name='video' value='videos/<?php echo $_GET['id']; ?>.flv' />

<...>
</object>

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan