Met router er tussen niet, op 3G wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kistje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2012
Beste lezer,

Mijn mac is verbonden met een router. In sommige gevallen kan ik, bv Facebook, niet bereiken. Als ik het dan op mijn iPad probeer werkt het ook niet. Zet ik de iPad op 3G dan werkt het wel.

Ik krijg in safari de melding dat er een certificaat niet werkt of herkend wordt. Als ik toch kiezen voor doorgaan dan kan de pagina niet worden weer gegeven.

Erg storend als dit zich voordoet. Het vreemde is dus wel dat het maar af en toe voorkomt.

Enig idee waar in de router dit fout gaat?

Dat gaat niet fout in de router maar in je mac. Of beter, in de browser. Die herkent het certificaat niet. Een router routeert (routeren=doorsturen) alleen maar...
Wij hebben hier ook een Macbook met dergelijke problemen. Alles werkt vlekkeloos, behalve de mac...

Bedankt voor je snelle reactie!

Ook op mijn iPad werkt de site dan niet. En als ik de Mac rechtstreeks op het modem aansluit dan lijkt alles prima te werken!
Maar ik krijg inderdaad wel meldingen dat het de website dan wel certificaat www.facebook.com niet herkend wordt (of zoiets) terwijl ik helemaal niet op Facebook zit maar bv nu.nl. Er komt dan eerst zo'n dropdown achtige pop-up die dat dus zegt....

Ik begrijp dat jullie de problemen niet opgelost krijgen?

Je zult in je browser(s) de afhandeling van certificaten moeten instellen denk ik. Soms is een website certificaat verlopen en dan krijgen we idd een popup.

Verder begrijp ik een beetje uit je verhaal en de sumiere informatie dat op jouw router mogelijk de wifi instellingen niet helemaal goed staan?

En nee, met zo weinig concrete info krijgen wij de problemen idd niet opgelost... :)
Laat eens weten hoe je de zaak hebt ingesteld; merk, type, wifi instellingen, netwerk instellingen etc.

Excuses voor de late reactie.

Eigenlijk heb ik niets ingesteld en maakt de mac automatisch verbingen met de router dan wel het modem.
De router is een Linksys WRT160N V3.

Nogmaals, ik heb dus eigenlijk nergens iets anders ingesteld....

Is er nog iemand met een mogelijke oplossing?

Zou een vast IP adres voor de WiFi verbinding/ of bekabelde verbinding een optie kunnen zijn?

Het lijkt er op dat ik steeds meer pagina's niet kan bezoeken.

Is er nog iemand met een mogelijke oplossing?

Zou een vast IP adres voor de WiFi verbinding/ of bekabelde verbinding een optie kunnen zijn?

Het lijkt er op dat ik steeds meer pagina's niet kan bezoeken.

vast IP zou geen verschil moeten maken aangezien ze allemaal gebruik maken van dezelfde router. Overigens verwacht ik niet dat je iets in de browser moet aanpassen aangezien het afhandelen van certificaten een simpele stap is waar meestal geen problemen meer zijn
...Probeer eens je router een minuutje van de stroom te halen en vervolgens weer aan te sluiten
...Probeer eens een andere browser (ik weet niet wat er beschikbaar is voor Mac's, misschien Firefox? Anders Chrome)
...Probeer desnoods te Googlen op 'certificate error browser' of iets in die trand, wellicht kom je een oplossing tegen

...en kijk of het dan wel werkt :)

mvg,
Flame

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan