met stoffig notebook op internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Canyon

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
Ik heb een oud notebook van Compaq. Pentium 120Mhz, 24Mb geheugen, 1Gb HDD met windows 95. is het mogelijk om met deze laptop op internet te surfen?

zoja, kan deze laptop dan ook aangestuurd worden om draadloos te surfen? of met een gewone router?

Internetten zal wel lukken, Windows95 en Internet Explorer 5.5 bijvoorbeeld. Verwacht echter geen racemonster. Uiteraard is een verbinding een vereiste.

Draadloos en/of gewone router, hangt af van de aansluitmogelijken. Als het apparaat al een USB aansluiting heeft is die te gebruiken, anders een PC-card. Ik zou echter voor zo'n "stoffig" exemplaar geen dure draadloos ethernetkaartje kopen.

Dan ligt et er ook nog aan welke versie je van windows 95 hebt, alleen de laaste ondersteund ook daadwerkelijk USB.

Verder nog is het nog maar de vraag of er drivers zijn voor je pcmcia kaartje die ook op windows 95 werken.

ik heb op dit moment boven een gewone pc staan, aangesloten op internet via ADSL. ook heb ik een ethernetmodem thuis liggen, die ik samen wil gaan gebruiken met een ADSLrouter van Compex. dan een kabeltje naar onderen ( die ligt er al) en hier dat laptopje op aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan