Met upgrade-dvd een dualboot maken met XP mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Volgens mij kan het. Refererend aan punt 8 hierin is het volgens mij mogelijk om met een upgrade-dvd een dualboot Vista/XP te maken, mét behoud van de XP product key. :)

M'n schoonzus draait XP en wil naar Vista. Samen met de truc om toch de XP-key te behouden zou dit een (relatief) goedkope oplossing zijn.

Iemand ervaring? :)

heb ik ook gedaan,hier volgt het stappen plan,

1 Boot vanaf de Windows Vista upgrade DVD en start het setup programma
2 wanneer de produckt sleutel wordt gevraagd deze NIET intypen klik op
NEXT/volgende en ga verder met de installatie. nu zal een test versie van Vista worden
geinstalleerd.
3 wanneer er om gevraagt wordt dan selecteert U de juiste versie van Vista die U heb gekocht en gaat verder met de installatie
4 wanneer de installatie voltooid is en u voor de eerste keer uw desktop ziet dan draait u
het installatie programma nogmaals maar ditmaals vanuit Vista.
5 wanneer de setup nu om de produckt sleutel vraagt, kunt u het gewoon intypen.
6 wanneer er gevragd woordt om een Upgrade of een custom(advanced) installatie te doen dan kiest u voor custom om Vista schoon te installeren.dit betekend dat u Vista voor de tweede maal installeert.
7 wanneer de installatie is voltooit da kunt u Windows Vista normaal activeren.
u kunt de Windows.old folder verwijderen.

Je hebt dus een dual-boot met XP? :)

In jouw stappenplan mis ik nl. waar je tijdens de installatie aangeeft dat Vista op een andere partitie dan XP moet worden gezet. Tussen welke punten hoort dat? En moet je dat met de 2de installatie van Vista nog een keer doen?

Krijg je bij een upgrade-dvd uberhaupt wel die mogelijkheid aangeboden? :)

bij de eerste maal installeren kan je een keuze maken op welke partitie je wilt installeren.

bij de tweede maal krijg je dit niet omdat je vanuit Vista installeert.(denk ik,is een tijd geleden)

bij mij werd er netjes een dual boot gemaakt. maakte ook gebruik van een update dvd.

zo blijft je reg.code van XP bruikbaar.

Ik weet hoe je een dual-boot maakt (heb ik zelf ook) en het voorkomen dat Microsoft de XP-key om zeep helpt met een upgrade was ik ook al bekend mee, maar k wilde ff zeker weten of je met een upgrade-dvd ook een dualboot kunt maken!

Mijn vraag is beantwoord!

Dankjewel! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan