• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met Userform nieuwe data toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Beste Forumleden,

Graag zou ik door midddel van een userform nieuwe gegevens aan mijn blad toevoegen, hij moet weggeschreven worden onder aan de laatste regel

Userform maken is geen probleem, maar ik weet niet meer hoe ik de code maak dat hij de gegevens plaatst

Alvast bedankt,

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedoel je zo?
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  Blad2.ListObjects(1).ListRows.Add.Range.Resize(, 8) = Array("0", CDate(Date), , , , TextBox1.Value, TextBox2.Value, TextBox3.Value)
[/FONT]

@ Jack: Bedankt, ik het geprobeerd maar krijg direct een foutmelding (ongeldig, buiten procedure)

@mvdvlist: bedankt, maar dit maakt het voor mij niet duidelijker ik zou hier echt eens goed voor moeten gaan zitten om te ontcijferen

bedankt, het werkt nu wel en zie nu ook wat ik fout head gedaan

Hoe kan ik de userform automatisch laten afsluiten zodra ik op "toevoegen"heb gedrukt?

Met dit stukje code Sluit je het userform
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]  Unload Me
[/FONT]
Het beste is dat je een extra knop in het userform maakt met daar achter de code.

Bedankt,

Echter botst er nu van alles in mijn werkblad en weet niet wat er fout gaat.

Bij toevoegn via Userform krijg ik een foutmelding.

En hoe kan ik meerdere opdrachten bij Worksheet Change krijgen, ik heb ze nu onder elkaar staan, maar begrijp niet hoe ik hier 1 werkende code meekrijg

Alvast bedankt

Bijlagen

Super bedankt!!! :thumb::thumb:, nu kan ik weer verder met knutselen

Nog 1 vraag, bij toeveoegn via de userform, word direct de datum ingevuld... is er een manier om dit aan te passen dat hij dit veld ook leeg laat

Laatst bewerkt:
Haal er
CDate(Date) tussen uit
Code:
[FONT=Verdana,Arial,Tahoma,Calibri,Geneva,sans-serif]    .ListRows.Add.Range.Resize(, 8) = Array("0", [COLOR=#ff0000]CDate(Date)[/COLOR], , , , TextBox1.Value, TextBox2.Value, TextBox3.Value)
[/FONT]

Dan laat je het toch weg?

Code:
.ListRows.Add.Range.Resize(, 8) = Array("0", , , , , TextBox1.Value, TextBox2.Value, TextBox3.Value)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan