• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met UserForm rijen invoegen en keuzes

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdOAdO

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2015
Hallo,

Ik wil graag in UserForm zo maken dat:
-De rijen tot 11 niet geselecteerd kunnen worden in UserForm;
-Dat de actieve cel in kolom B wordt, dit omdat mijn keuzes worden ingevoerd vanuit kolom B;
-Dat in de rij(en) welke opgegeven worden, de keuze uitgevoerd wordt als men op OK klikt. Een van de keuzes is bijvoorbeeld een formule uit diverse cellen uit rij 10 kopiëren en dan plakken in de gekozen rij(en) van UserForm, andere voorbeeld is de gekozen rij(en) in UserForm te verwijderen, etc.;
-Foutmelding als de gekozen rij <11 wordt ingevoerd.

Zie bijlage voor indeling.

voorbeeld.jpg

Wie o wie kan mij helpen. Ik kan hier niks van vinden op internet of ik zoek fout.

Wie o wie kan mij helpen
Post een gelijkend vb bestandje, dan wordt je sneller geholpen, weinig helpers zitten te wachten op een userform na te bouwen en al zeker niet met alleen een plaatje.

Hierbij mijn voorbeeld.

Dit is zo door mij zelf ingevuld maar ik ben een leek om zo te zeggen.
Misschien zijn er een andere manieren om het makkelijker te doen. Lach me niet uit....:rolleyes:

Bijlagen

Hoi,
Foutmelding als de gekozen rij <11 wordt ingevoerd
Voor deze kan je volgende code gebruiken:
Code:
Private Sub TextBox1_AfterUpdate()
If TextBox1.Value < 11 Then MsgBox "Het rijnummer mag niet minder dan 11 bedragen!", vbCritical, "Fout!"
TextBox1.Value = ""
End Sub
Verder kan ik van uw vraag niets maken.
Je formules staan vol verwijzingen (#VERW!)
Nergens kan ik ontdekken wat je keuzes moeten doen.
Select en activate moet je zoveel mogelijk vermijden, het vertraagt je code en het is zelden nodig. Uw code staat er echter vol mee.
Als je een userform gebruikt, VBA dus, moet je VBA het werk laten doen. De VBA code stukjes die ik nu zie worden gebruikt om ergens formules neer te poten. Normaal gezien gebruik je VBA om formules te vermijden.
Ik veronderstel dat je een facturatieprogramma of dergelijke probeert te maken, maar zonder duidelijkere uitleg kan ik U niet verder helpen.

Ik weet niet hoe ik het anders moet uitleggen.

I.v.m. privacy reden kan ik het volledige bestand niet plaatsten.

Is er geen andere manier dat we in contact kunnen komen?

je kan me eventueel een mailtje sturen door hier op gast0660 te drukken.

Je kunt altijd een geanonimiseerd bestand plaatsen.

Ik heb u een mail gestuurd.

Let op dat hij in ongewenste mail terecht kan komen.

bvd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan